'1142180' door Yvonne_lovestotravel '1142180' door Yvonne_lovestotravel

OegandaKaabong

De drie giraffen 🦒...

Yvonne_lovestotravel

Afgelopen januari maakte ik een fantastische groepsreis (voor het eerst in mijn leven) door het prachtige Oeganda. We zijn het hele land doorkruist en hebben meerdere safari’s gemaakt waaronder deze in het nationale park Kidepo in Noord Oeganda. Was ook mijn eerste Safari ooit en zag deze drie giraffen zo mooi zitten en poseren. Wat een geluk was dit momentje.

'1137475' door Yvonne_lovestotravel '1137475' door Yvonne_lovestotravel

BelgiëAntwerpen omgeving

Kasteel aan de Scheld

Yvonne_lovestotravel

Na een dag de prachtige tuinen en serres van de Koninklijke familie van België te hebben bekeken maakten we nog een stop bij dit kasteel. Het is een kasteel in het bezit van een welgestelde familie. Op het vlonder aan de overkant van dit kasteel kon ik deze foto tijdens de zonsondergang maken en met de kersenbloesem boom en het kalme water van de Schelde maakte dit het plaatje compleet.

'1096602' door Yvonne_lovestotravel '1096602' door Yvonne_lovestotravel

GeorgiëStepantsminda

Husky bij de Gergeti.

Yvonne_lovestotravel

Vorige week terug gekomen uit het prachtige Georgie, Azerbeidzjan en Armenië. Hier in het noorden van Georgie in de Kaukasus heb je het plaatjes Stepansminda oftewel het oude Kazbegi. Na een prachtige autorit door de Kaukasus stopten we beneden aan deze berg bij de Gergeti Orthodoxe kerk om vervolgens met een 4WD de berg op te rijden. De Gergeti kerk ligt op 2170 meter hoogte met een fenomenaal uitzicht over de overweldigende Kaukasus,de meeste kerken in zowel Georgie als Armenië liggen op grootte hoogte. Ook wat ik heb gemerkt dat je in Georgie vooral veel zwerfhonden hebt, deze husky ligt lekker uit te rusten bij de Gergeti kerk.

'1091050' door Yvonne_lovestotravel '1091050' door Yvonne_lovestotravel

Groot-BrittanniëSchotland

Glencoe Schotland

Yvonne_lovestotravel

Afgelopen november Edinburgh & The Highlands bezocht, meeste mensen verklaarde ons voor gek dat we in november naar Schotland gingen. Maar eigenlijk hadden we perfect weer en alle herfstkleuren waren prachtig. Vanuit Edinburgh kun je gemakkelijk the Highlands bereiken in zo'n twee uur rijden. We hadden bij een lokaal reisbureau in Edinburgh deze leuke tour geboekt van Twee dagen de Highlands in. Maar het hoogtepunt vind ik toch wel zeker Glen Coe, waar je prachtige glooiende heuvels hebt waar je echt je ogen uit kijkt. De omgeving is werkelijk prachtig en adembenemend. We hebben hier een prachtige wandeling gemaakt. De film Skyfall is hier ook opgenomen. Ik ga zeker nog een keer terug voor deze prachtige natuur.

'571536' door Yvonne_lovestotravel '571536' door Yvonne_lovestotravel

Prachtig Fins Lapland

Yvonne_lovestotravel

1,5 week geleden hebben wij een sneeuwscooter tocht gemaakt met een temperatuur van -27 door het prachtig witte landschap rond het Inari meer in het noorden van Fins Lapland. Hier gingen we even van het Inari meer af en door de bossen heen, waardoor ook de weg minder begaanbaar werd op sommige stukken omdat de sneeuw zo hoog was. De zon liet zich nog niet helemaal zien maar dat maakte de kleuren in de lucht er niet minder mooi op. Na een tocht van bijna 6 uur waren we blij dat we even konden opwarmen bij een kampvuur met een zalmsoep.

'571257' door Yvonne_lovestotravel '571257' door Yvonne_lovestotravel

Rendierfarm in Nellim

Yvonne_lovestotravel

Vorige week donderdag op de sneeuwscooter en een graadje of -23 naar een rendieren farm in het noorden van Fins lapland. Deze prachtige dieren zijn niet alleen mooi ze smaken ook nog eens heel lekker. Na het voeren van de dieren en het voorzetten van de sneeuwscooter tocht krijgen we s'middags bij een kampvuur in een prachtig witte omgeving een soepje met rendierenvlees.

'571124' door Yvonne_lovestotravel '571124' door Yvonne_lovestotravel

Stunning view

Yvonne_lovestotravel

Zondag terug gekomen van een fantastische wildernis week in Fins lapland en wat was het onzettend prachtig. Deze foto is afgelopen vrijdag gemaakt toen we op sneeuwscooter tour waren rond het Inari meer in het noorden van Fins lapland. de zon komt volgende week pas op en laat zich hier een heel klein beetje zien, de kleuren die bijna elke dag te zien waren zijn verbluffend mooi bij het witte landschap.

'557068' door Yvonne_lovestotravel '557068' door Yvonne_lovestotravel

Uzepis in de sneeuw

Yvonne_lovestotravel

Afgelopen februari ben ik samen met mijn moeder naar Vilnius, Litouwen gereisd via Eindhoven. Een retour ticket voor €39 en onze accommodatie midden in het centrum van Vilnius had maar liefst twee slaapkamers, keuken, woonkamer alles erop en eraan voor nog geen €160 voor 3 nachten. De stad zelf is ook niet echt duur, musea kosten tussen de €2 a €5 entree. De foto hier is van de kunstenaarswijk Uzepis, een klein knus wijkje en erg sfeervol in de avond. Ook is in Vilnius alles te voet te bereiken, een mooie stad voor een budget stedentrip, is vond Vilnius erg leuk voor een weekend en daarom een aanrader.

'556944' door Yvonne_lovestotravel '556944' door Yvonne_lovestotravel

JapanKyoto

Arashiyama, Kyoto

Yvonne_lovestotravel

Vier weken geleden kwamen wij vanuit ons hotel gelegen in Ekkamai Kyoto met de bus richting dit bamboe bos, Arashiyama genaamd. We zijn er erg vroeg heen gegaan maar om de massa's mensen in de steden van Japan en vooral Kyoto te mijden is erg lastig. Toch vond ik dit verliefde Japanse stelletje in deze prachtige kleding niet vervelend om op de foto te zetten.

'555369' door Yvonne_lovestotravel '555369' door Yvonne_lovestotravel

JapanOsaka

De slapende...visverk

Yvonne_lovestotravel

Na een rondje centrum gisteren hier in Osaka belanden we op de Kuromon Ichiba markt in Nipponbashi. Dit grenst vlak naast de electronica wijk, op deze markt verkopen ze voornamelijk vis en andere etenswaren. Halverwege de markt stuitte wij op deze man die lekker een dutje aan het doen was. De Japanners slapen graag in het openbaar hebben wij al wel gemerkt, ze kunnen ook overal gemakkelijk slapen zoals deze verkoper bij zijn viskraam.

'555034' door Yvonne_lovestotravel '555034' door Yvonne_lovestotravel

JapanKyoto

Verliefd stelletje bi

Yvonne_lovestotravel

Vanmiddag deze foto gemaakt van dit verliefde stelletje ( even netjes gevraagd of ik een foto van hun mocht maken) bij de Fushimi Inari Shrine in Kyoto. Het is best een groot complex en het was er vandaag extreem druk, ik weet niet of dat elke dag zo is maar misschien nu tijdens de Sakura extra druk. Gelukkig konden we wat momentjes vinden zoals deze foto. Vanaf het hoofd treinstation Kyoto neem je de JR lijn (trein) of bus nummer 105 of nummer 5, nummer 5 wordt gedekt door de JR pas en koste ons niets en stopt bij de halte die dezelfde naam heeft als de naam van de tempel. Bij aankomst zie je tempels en loop je verder heuvel op zie je deze grote oranje /rode poorten die een bezoekje waard zijn.

'554975' door Yvonne_lovestotravel '554975' door Yvonne_lovestotravel

JapanHonshu centraal

De Nakesendo trail

Yvonne_lovestotravel

Gisteren hebben mijn vriend en ik de 7,7 km lange Nakesendo trail gelopen. Het beste is om van Magome naar Tsumago te lopen want anders loop je alleen maar berg op. Wij verbleven in Ryokan Fujioto in Tsumago, wat een erg prettig verblijf was en een Japans 10-gangen diner in een kimono tot gevolg had. Vanuit Matsumoto hadden wij de trein genomen ( gedekt door de JR rail pas) naar Nagiso en vandaaruit de bus genomen naar Tsumago. De trail bevind zich in een mooie bergachtige omgeving, langs watervallen, oude dorpjes en oude bospaden. Bij ons was het wat frisjes 6 graden, maar als je goed doorstapt is het zeker de moeite waard!

'552285' door Yvonne_lovestotravel '552285' door Yvonne_lovestotravel

De sneeuwpop en de...

Yvonne_lovestotravel

Vanuit ons appartement was de afstand naar de artistieke wijk Uzepis maar een klein stukje lopen, het is een sfeervolle wijk maar nu in februari was het er best rustig wel stond er nog een sneeuwpop wel toepasselijk voor deze wijk. Als je de wijk betreedt kom je langs een brug met sloten waar men elkaar de liefde heeft verklaard door het slot aan de brug te hangen en de sleutel in het water te gooien....

'552027' door Yvonne_lovestotravel '552027' door Yvonne_lovestotravel

LitouwenVilnius omgeving

Trakai Castle

Yvonne_lovestotravel

Vanmorgen de lokale bus vanuit Vilnius naar Trakai genomen. Bus vertrekt elk kwartier richting Trakai en kost €1,80. Na zo'n 35 minuten sightseeing kom je aan in Trakai en moet je om precies te zijn 1900 meter lopen richting het kasteel. De route erheen is best leuk, je ziet allemaal hout gekleurde huizen, kerkjes en een groot meer. Eenmaal bij het kasteel aangekomen moet je erheen via twee houten bruggen met een prachtig uitzicht op het kasteel. Wij hadden vanmorgen zoals je op de foto ziet een meer vol met ijs waar mensen ook kunnen schaatsen. Het kasteel zelf kost €6 entree en is best leuk voor een bezoek als je er dan toch bent, qua inrichting vonden wij het tegenvallen. Maar maakt de buitenkant en het binnenplein niet minder interessant.

'551970' door Yvonne_lovestotravel '551970' door Yvonne_lovestotravel

Sint Anna kerk,...Vil

Yvonne_lovestotravel

Dit is mijn tweede dag in Vilnius en ik vind het een verrassend leuke bestemming, vooral deze Sint Anna kerk door de vorm en de bakstenen vind ik erg mooi en zeker zo in het donker. De stad staat op de wereld erfgoed lijst en begrijpelijk! Kortom een aanrader voor een kort verblijf en de vliegtickets zijn nu spotgoedkoop naar Vilnius ;)

'550977' door Yvonne_lovestotravel '550977' door Yvonne_lovestotravel

CubaHavana

Habana Vieja

Yvonne_lovestotravel

In oud Havana zie je erg veel oldtimers, van erg mooi gerestaureerd tot een vervallen Chevrolet uit 1958. Het viel ons op dat niet alleen in Havana maar in de rest van Cuba er ook erg veel oldtimers rijden. Op Dit plekje in Havana stonden elke dag heel veel oldtimers in allerlei kleuren, erg mooi om te zien. De eigenaren zijn er dan ook erg trots op en begrijpelijk. Wij hebben ook via Tamara ( onze casa eigenares) een rit gemaakt met chauffeur in een oude Dodge uit 1955 voor een mooie prijs en wij vonden het een mooie ervaring.

'545845' door Yvonne_lovestotravel '545845' door Yvonne_lovestotravel

VietnamMai Chau

Mai Chau,...Noord-Vie

Yvonne_lovestotravel

Inmiddels alweer jaren geleden hebben we een twee-daagse trekking gemaakt door Mai Chau, waarbij we in een klein dorpje verbleven en bij een Vietnamese familie sliepen. De omgeving is schitterend ook al zaten we in de wat droge tijd, we hebben daar wandelingen en fietstochten gemaakt en dat kan daar prima. Dit is een foto vlakbij de plek waar we verbleven.

'541962' door Yvonne_lovestotravel '541962' door Yvonne_lovestotravel

CubaTrinidad

Pina colada?

Yvonne_lovestotravel

Trinidad vond ik persoonlijk het leukste plekje van Cuba ( waar ik geweest ben). In het centrum zie je de mensen hun dagelijkse dingen doen en zo kwam ik onderweg dit grappige cafetaria tegen ( met tralies) waar het meisje hopelijk geen pina coloda voor haarzelf besteld.

'541757' door Yvonne_lovestotravel '541757' door Yvonne_lovestotravel

VietnamHalong Bay en noordkust

Het kleine eilandje..

Yvonne_lovestotravel

Cat Ba island in Noord-Vietnam, is een van de vele eilanden die bij Halong Bay liggen. Op Cat Ba island hebben we overnacht nadat we de nacht ervoor op een traditionele houten Vietnamese boot hebben overnacht midden in Halong Bay, was een geweldige ervaring. Na de overnachting op Cat Ba island gingen we met een gids in klein sloepje naar dit eilandje waar we een paar uurtjes doorbrachten en een klim maakte naar dit mooie uitzicht.

'541746' door Yvonne_lovestotravel '541746' door Yvonne_lovestotravel

Quinta da Regaleira,.

Yvonne_lovestotravel

QUINTA DA REGALEIRA Vanuit het stadje Sintra is het maar een klein stukje lopen ( ongeveer 10 minuten) naar Quinta da Regaleira, en na een korte inspectie van het kasteel in kwestie lopen we de omliggende tuin in. Het is een indrukwekkend kasteel met een rijkversierde gevel ( op de foto) een weelderig interieur en een omliggend landgoed vol mysterieuze gangenstelsels en ondergrondse cryptes. Je kunt er uren rond lopen en het raakt niet verveeld, met de Lisboa card krijg je Een beetje korting op de toegang.

'541645' door Yvonne_lovestotravel '541645' door Yvonne_lovestotravel

De binnenplaats van..

Yvonne_lovestotravel

Sintra is zoiezo een erg leuke dagtour om te doen als je toch in Lissabon bent en dan met name het Peña Palace vonden wij erg apart (door de vele kleuren en een hoog Disney gehalte). Maar de best mooie inrichting en vooral dit binnenplaatsje maakte het voor mij meer dan de moeite waard voor een bezoekje.

'539868' door Yvonne_lovestotravel '539868' door Yvonne_lovestotravel

PortugalLissabon

Uitzicht vanaf het...

Yvonne_lovestotravel

Nog geen 50 meter vanaf ons knus hotelletje midden in Alfama hadden wij dit prachtige uitzichtpunt vanaf plein Largo Portas do Sol. Waar je zo over de huizen en de rivier de Taag heen kijkt, zowel overdag als s'avonds prachtig om te zien.

'539794' door Yvonne_lovestotravel '539794' door Yvonne_lovestotravel

ThailandSukhothai

Sukhothai, Thailand

Yvonne_lovestotravel

Begin 2008 hebben we Sukhothai bezocht en zijn daarheen gevlogen vanaf Bangkok. Wij inclusief de bemanning en stewardessen waren de enige mensen in het vliegtuig. Ook al was Thailand zeer in trek bij de toerist Sukhothai werd toen op een of andere manier niet zoveel bezocht. Wij zijn hier 2 nachten verbleven in een kleinschalig hotelletje en konden vanuit hier een fiets lenen om naar de tempels te gaan. We hebben de hele dag gefietst en rond gelopen en op een sterveling na hebben we niemand gezien. Of dat nou geluk was of gewoon toevallig ik weet het niet, wel dat we ons prima vermaakt hebben en alles goed konden bekijken. In het park staan 21 historische ruïnes. Binnen een straal van vijf kilometer van het park vind je nog 70 ruïnes. Wat Mahathat is de mooiste tempel in Sukhothai. Sommige ruines/ tempels liggen wat verder weg, maar alleen al om daar te fietsen maakte het voor mij een bijzondere plek. Weet niet hoe het daar nu is 8,5 jaar later, maar ik houd het in gedachten hoe wij het hebben ervaren!

'539439' door Yvonne_lovestotravel '539439' door Yvonne_lovestotravel

Pena Palace het Disne

Yvonne_lovestotravel

Afgelopen week zijn wij in Lissabon en Sintra geweest, vooral Sintra vond ik erg mooi en je kunt je er dagen vermaken door al het pracht en praal van de kastelen en landhuizen te bezoeken. Met de Lisboa Card kun je vanuit Lissabon gratis reizen met de trein naar Sintra. In Sintra hebben we eerst de bus ( lijn 434) genomen naar het Pena Palace, dit is ook het hoogst gelegen kasteel en lopen zou ik niet aanraden. Eenmaal binnen is het nog een klein stukje omhoog lopen naar het kasteel en dan zie je door alle kleuren het kasteel vanzelf wel opdoemen. De aankleding als zowel buiten als binnen is erg mooi, heeft wel een beetje een Disney tintje. Maar dat vond ik er wel leuk en apart aan, als je in Sintra bent zou ik zeker het Pena Palace aanraden voor een bezoekje.