'544932' door TLalieu '544932' door TLalieu

Storm op komst...!

TLalieu

In de achtergrond is al te zien dat er een storm op komst is, terwijl de olifanten nog rustig door het hoge gras heen grazen..

'544931' door TLalieu '544931' door TLalieu

ZimbabweVictoria watervallen

Regenboog in een...ci

TLalieu

Een hele bijzondere ervaring... De Victoria Falls (op de grens tussen Zimbabwe en Zambia) is bijzonder om te zien, maar zeker met deze prachtige regenboog erbij.. Foto is gemaakt vanuit Zambiaanse kant, toen we in de vroeg ochtend op weg waren naar Devil's Pool. Nr. 1 gevaarlijkste plek van de wereld, volgens een eerder artikel van Columbus Magazine, waar ze toevallig ook een foto van mij voor gebruikt hebben. Heel toevallig en leuk om te zien.. :)

'544930' door TLalieu '544930' door TLalieu

Zuid-AfrikaPort Elizabeth

Zonsondergang in...Ts

TLalieu

Na een lange dag rijden via de Garden Route kwamen we aan in het Tsitsikama NP (wat 'plak met veel water' betekend). Onze tent opgezet, lekker eten gemaakt op ons gaspitje en dan met een lekker rood wijntje erbij genieten van deze zonsondergang... perfecte afsluiting van een prachtige dag :)

'541605' door TLalieu '541605' door TLalieu

Zazoe van de Lion Kin

TLalieu

Hier ziet Zazoe er toch iets minder vriendelijk uit als dat we hem kennen vanuit The Lion King.. Misschien met het verkeerde been uit het nest gestapt?

'541603' door TLalieu '541603' door TLalieu

Poserende Bateleur in

TLalieu

Deze Bateleur (ook wel Goochelaar of berghaan genoemd) kwamen we vroeg in de ochtend tegen in de Serengeti. Speurend naar eten bleef hij rustig zitten om gefotografeerd te worden...

'541348' door TLalieu '541348' door TLalieu

Mooie reflectie in he

TLalieu

Erg rustgevend, mooi moment vroeg in de ochtend waar we de Jeep even stil hebben gezet en rustig hebben zitten genieten! Een goed begin van een mooie dag :)

'541346' door TLalieu '541346' door TLalieu

Zuid-AfrikaHermanus

Parade van...Zwartvoe

TLalieu

Geen hele bijzondere ervaring, maar toch leuk om een keer te zien: een parade van wachelende zwartvoetpinguins in Betty's Bay (richting Hermanus vanuit Kaapstad). Een van de plaatsen waar ze aan land komen om te broeden.

'541345' door TLalieu '541345' door TLalieu

Nieuwsgierig aapje

TLalieu

Dit 'lieve' kleine aapje kwam even langs op ons balkon in de Serengeti in Tanzania. 'Lieve' omdat we na een paar minuten daadwerkelijk naar binnen moesten vluchten omdat het aapje brutaal werd. Dachten we dat hij weg was, nog geen 10 seconden stonden we buiten of daar kwam hij weer aan geslingerd, dus wij weer snel naar binnen. Na drie keer hetzelfde tafereel nam het aapje versterking mee en besloten wij om het biertje en de pinda's maar binnen op te eten :(

'540529' door TLalieu '540529' door TLalieu

Vissersboot bij eb op

TLalieu

Een typisch vissersboot bij eb op het strand van Zanzibar. Bewonderenswaardig hoe snel en groot het verschil tussen eb en vloed is op Zanzibar. Als je goed kijkt zie je op de achtergrond, zo'n 200 meter in de verte, de vissersmannen en vrouwen hun dagelijkse werk doen. Deze boot ligt nu nog in een plasje water, 10 minuten later staat hij op het droge zand...

'540527' door TLalieu '540527' door TLalieu

Boulevard van Zanziba

TLalieu

De boulevard van Zanzibar.. Erg mooi eiland om helemaal tot rust te komen en alle opgedane reiservaringen te laten bezinken. Enorm mooie resorts staan langs de hele kust, all-inclusief, goede service, lekker eten en een cocktailtje erbij: dat is genieten!! Enige minpunt is wel dat je snel wordt lastig gevallen zodra je over het strand loopt door de locals die je vanalles proberen aan te smeren.

'540524' door TLalieu '540524' door TLalieu

Mnemba Island, privé.

TLalieu

Hoezo wit strand?? Oogverblindend... In het noordoosten van Zanzibar ligt dit heerlijke prive-eilandje. Tijdens een snorkeltrip vanuit Zanzibar kwamen we bij dit eiland. Helaas mochten we er niet aan land omdat het prive eigendom is. Dat we niet aan land mochten was ook helemaal niet erg aangezien we tijdens het snorkelen 'gestoord' werden door een paar dolfijnen die even een kijkje kwamen nemen. Erg leuke ervaring!

'531827' door TLalieu '531827' door TLalieu

Prachtige leeuwin 's.

TLalieu

Deze prachtige leeuwin (en later bleek moeder) kwamen we 's ochtends vroeg tegen in het Etosha NP in Namibië. We werden al vroeg in de ochtend, 05.15 uur, gewekt door leeuwen gebrul en geschreeuw door, wat achteraf, een Grants-gazelle bleek te zijn.. Wij uiteraard meteen rechtop in bed en besloten de tent direct op te ruimen, auto klaar te maken en klaar voor vertrek. Als we een keer een groep leeuwen in actie wilde zien (in plaats van slapend op de grond), moest het nu gaan gebeuren! Helaas mochten we de camping nog niet af, de poort ging pas open bij zonsopgang.. Shit, nog even wachten dus :( Blijkbaar waren er meer die het gehoord hadden, want voordat de poort open was stond er al een rij auto te wachten. Eenmaal de poort open, auto's starten en zoeken maar... In tegenstelling tot ALLE andere auto's reden wij naar het zuiden, richting de uitgang van Etosha park. Hadden wij het nu fout gehoord, af al die andere mensen?? Wij dachten toch echt dat het geluid hiervandaan was gekomen... En na nog geen 10 minuten rijden hadden we BINGO! Een grote, prachtige leeuwin stak voor onze auto de weg over.. Uiteraard wij deze leeuwin volgen en al snel bracht ze ons naar de groep leeuwen die zojuist een prooi hadden gevangen, een Grants-gazelle..

'531826' door TLalieu '531826' door TLalieu

Prachtige Eland op de

TLalieu

Deze prachtige Eland Antilope kwamen we nog tegen toen we onderweg waren van het Serengeti NP naar de Ngorongoro krater.. De Eland is de grootste antilope van Afrika.

'531825' door TLalieu '531825' door TLalieu

Zuid-AfrikaWest Kaap

The Great White Shark

TLalieu

Ongelooflijk indrukwekkende dieren.. Een fantastische ervaring om ermee te duiken! Hoe kil en rustig ze langs je af zwemmen, uitstralend dat ze koning van het water zijn! Heel mooi :) Ps. mijn vrienden heeft er ook nog een aangeraakt, per ongeluk, mooie ervaring!

'531824' door TLalieu '531824' door TLalieu

Prachtig gekleurde...

TLalieu

Deze prachtige Kolonistenagame kwam ik tegen tijdens een lunchpauze in het Serengeti NP. Erg mooi met de verschillende kleuren. Deze ging toevallig even voor ons poseren...

'530013' door TLalieu '530013' door TLalieu

Neushoorn poseert voo

TLalieu

...(vervolg)... Dit is de laatste foto in de reeks van een mooie ervaring, die uiteindelijk eindigde om 00.25u.. Het neushoorn koppeltje was ondertussen klaar met drinken, maar voordat ze gingen dacht eentje nog even te komen kijken. Zo liep hij nog even tot de omheining op zo'n 15 meter afstand om gedag te zeggen :)

'530011' door TLalieu '530011' door TLalieu

Neushoorn koppel @...

TLalieu

........vervolg op mijn vorige foto... Het is ondertussen al laat geworden, op mijn horloge staat 23.40u. Er zijn ondertussen nog wat leeuwen, jakhalzen, giraffen en een familie olifanten (14 stuks) langskomen om hun dorst te lessen.. De bankjes die rondom de waterhole staan, en twee uur geleden nog helemaal vol zaten zijn ondertussen leeg en verlaten. Samen met één andere fanatieke dierliefhebber zijn we in alle stilte blijven zitten, kunnen niet naar bed gaan, hopende op nog een mooi moment... En precies op het moment dat we er eigenlijk niet meer in geloofde gebeurt het dan toch. Het neushoorn koppel komt weer terug, blijkbaar nog niet genoeg gedronken.. Misschien omdat het nu zo rustig was kozen ze ervoor om aan de andere kant (onze kant) van de waterhole te gaan drinken. En alsof ze wisten dat wij er nog zaten, kwamen ze voorzichtig dichterbij, even poseren voor de camera.. :) (wordt vervolgd)...

'530010' door TLalieu '530010' door TLalieu

Waterhole @ Okaukuejo

TLalieu

Wow, wat een ervaring was dit..!! Eentje om nooit meer te vergeten :) Zoals bij mijn vorige foto al beschreven staat werden we smiddags al verast door de hoeveelheid dieren aanwezig bij deze waterhole. Nu zie je op deze foto weliswaar niet heel veel dieren, maar over de hele avond gezien was het een fantastische ervaring. Rond 19.00u in de avond namen we plaats op een van de vele bankjes die zijn gepositioneerd (in een halve cirkel) rondom de waterhole. Met een flesje wijn, twee glazen, iets te knabbelen en uiteraard het fototoestel op schoot, waren we er helemaal klaar voor... Het duurde vervolgens even voordat er ook maar iets te zien was en ondertussen bleven de mensen maar toestromen. De zon ging langzaam onder (heb ik ook nog een mooie foto van) en toen kwamen voorzichtig de eerste dieren tevoorschijn. Als eerste kwamen de giraffen, vervolgens een koppeltje leeuwen, toen weer enkele giraffen, tussendoor nog wat jackhalzen, en toen kwamen ook nog twee neushoorns... En dan te bedenken dat het pas 20.30u was... (wordt vervolgd)

'530007' door TLalieu '530007' door TLalieu

Topdrukte bij...water

TLalieu

Deze foto is genomen bij de bekende waterhole van Okaukuejo Camp, één van de drie/vier bekende campings binnenin het Etosha NP. Al vroeg in de ochtend kwamen we aan bij de Anderson Gate, de ingang van het Etosha NP. We besloten om eerste naar de camping te gaan om alvast in te checken, zodat we de rest van de dag lekker ontspannen konden rondrijden (in onze VW Polo) door het park. Éven inchecken zat er helaas niet in, een wachtrij bij de incheckbalie van maar liefst (ja echt waar) 1,5 uur... Nou goed, als je op reis bent moet je je daar niet druk om maken, al helemaal niet in Afrika, dat hadden we tegen die tijd wel al geleerd. Eenmaal ingecheckt eerst nog even naar de bekende waterhole. Niet wetende wat te verwachten, nog geen safari gehad en dus nog niet veel Afrikaanse dieren gezien, kregen we bovenstaand plaatje voorgeschoteld.....we wisten niet wat we zagen: zoveel (verschillende) dieren in harmonie bij elkaar, prachtig!! Tip: mocht je hier nog heen willen gaan, reserveer wel een tijdje van te voren want de camping zit snel vol..

'529465' door TLalieu '529465' door TLalieu

Zuid-AfrikaKaapstad

Zonsondergang over...

TLalieu

Na een lange vlucht van Amsterdam naar Kaapstad, met tussenstop van 7 uur in Dubai en 2 uur vertraging kwamen we dan eindelijk aan in Kaapstad en zet ik om 16.30u plaatselijke tijd mijn eerste voetstappen op Afrikaanse bodem... Vervolgens met de taxi naar ons eerste verblijf gebracht, Maartens Guesthouse. Dit is een guesthouse met Nederlandse eigenaar (een echte aanrader!), en eenmaal aangekomen werden we uitstekend ontvangen. Na een slopende reis eerst een lekker wijntje gedronken op het balkon, met dit prachtige uitzicht over Kaapstad en een mooie zonsondergang... Dat noem ik genieten!!

'529464' door TLalieu '529464' door TLalieu

Zuid-AfrikaKaapstad

Lion's Head @ Cape...

TLalieu

Deze foto is gemaakt vanuit de Tafelberg, een prachtig uitzicht over Lion's Head en een stukje van Kaapstad zelf. Erg mysterieus met de hangende wolken rondom de top... Maar wil je nu een prachtig (360gr.) uitzicht over heel Kaapstad, de Atlantische Oceaan en Robben Eiland, dan zul je toch echt de Lion's Head zelf moeten beklimmen. Met een hoogte van 669 m. heb je vanuit Lion’s Head een prachtig uitzicht..! Met name tijdens zonsondergang is dit echt een must-do..!! Ps. Op deze foto is het niet goed te zien, maar als je de berg in zijn geheel ziet, lijkt het op een liggende leeuw, vandaar de naam Lion's Head..

'529138' door TLalieu '529138' door TLalieu

Baby Olifantje @...Se

TLalieu

Serengeti NP is voor mij het echte 'Afrika', zoals ik in eerdere foto's ook al heb laten zien. Ook deze foto is voor mij weer een mooie herinnering aan de ontmoetingen met de dieren. Een groep olifanten was ons net voor de Jeep gekruist en waren hoogste waarschijnlijk op zoek naar een waterhole. Echter vond deze kleine ons wel interessant en bleef nieuwsgierig een beetje achter. Je zag hem/haar twijfelen, wilde eigenlijk even een kijkje komen nemen, maar moest ook haar moeder volgen. Uiteindelijk moest haar moeder boos worden en hobbelde ze toch snel achter de kudde aan. Erg leuk om te zien...

'529137' door TLalieu '529137' door TLalieu

De uitgestrekte...vla

TLalieu

Het Serengeti Nationaal Park, heeft denk ik geen uitleg nodig aangezien het misschien wel het beroemdste NP ter wereld is. Om toch even een korte omschrijving te geven voor degene die het toch nog niet kennen: De Serengeti heeft een totale oppervlakte van 25.000 vierkante kilometer (Nederland is 41.000 vierkante kilometer) en ligt in Oost-Afrika, op de grens van Tanzania en Kenia. Bekend zijn de inwoners, de Masai Mara en 'Serengeti' is dan ook een naam uit de Masai-taal die 'Eindeloze vlaktes' betekend. En dat is dan ook duidelijk op de foto te zien: zo ver als je kunt kijken alleen maar savanne... Voor mij is dit het echte Afrika!!

'528757' door TLalieu '528757' door TLalieu

Jachtluipaard @...Ser

TLalieu

Het jachtluipaard, het snelste landdier ter wereld! Het heeft even moeite gekost, maar uiteindelijk toch nog mooi op de foto weten te zetten. Helaas hebben we hem niet in actie kunnen zien, alleen maar liggend in het lange gras, leeuw-style..