'1144649' door Ingedeklerk '1144649' door Ingedeklerk

Zuid-Afrika

De weg is van ons

Ingedeklerk

Op de grens van zuid afrika, namibie en botswana bevindt zich het Kgalagadi national park. In het zuid afrikaanse gedeelte heb je campingplekken, in het botswaanse gedeelte is hetmeer wildernis en zijn de kampeerplekken 1 bij 1 km. Soms een wc (gat in de grond) met houten hek erom heen. In Nossib kwamen we op de weg een groep leeuwen (8) tegen. Ze hebben hier gewoon lekker op de weg gelegen en. Verkasten 100 meter verder, onder een boom. We hebben gewoon gewacht en genoten, meer dan een uur lang.

'1144648' door Ingedeklerk '1144648' door Ingedeklerk

BotswanaKgalagadi

In de kalahari - de..

Ingedeklerk

Zoveel ruimte om je heen. het is wel spannend om te kamperen in zo,n leegte, vooral dat je niet vast komt te zitten in het diepe zand, of autopech hebt. Het eerstvolgende dorp is meer dan 1000 km verderop. En er zijn hier veel leeuwen, prachtig om te zien ( en te horen). Maar vooral de natuur is geweldig, helemaal in de regentijd (wel bliksem, en af en toe een druppel).

'1144635' door Ingedeklerk '1144635' door Ingedeklerk

Tanzania

Blijheid aan het...vi

Ingedeklerk

In een vissersdorpje aan het victoriameer trof ik deze jongedame , die trots was op haar kindje, die ze bij zich had. Na het gevraagd te hebben of ik een foto mocht maken, straalde ze nog meer. Dat was helemaal prima.

'1144554' door Ingedeklerk '1144554' door Ingedeklerk

KeniaNakuru

Lake Nakaru

Ingedeklerk

Lake Nakuru in Kenia waar veel wildlife is, bekend om de neushoorns en flamingo’s, maar ook met prachtige 🦓 zebra’s, die ons tegemoet kwamen lopen. Dit is genieten.

'530852' door Ingedeklerk '530852' door Ingedeklerk

KroatiëEilanden

Binnenhalen van de...

Ingedeklerk

Wat een uitzicht aan de kade in Kali!. Om 10.00 uur in de ochtend in het vissersdorpje Kali op het eiland Ugljan (ligt bij Zadar) zit een man vissen uit zijn net te halen. Op de achtergrond een grotere boot waar de vangst binnengehaald wordt. Deze mannen hebben allemaal regenpakken aan. En dat terwijl er geen toerist is en we lekker voor de plaatselijke kroeg een kopje koffie drinken. Vanuit Zadar kun je het eiland met de boot bereiken. Een heerlijk authentiek eiland met mooie baaien, aardige bevolking (het is leuk om contact te maken, terwijl de meest ouderen geen woord Duits of Engels spreken) en het ultieme eilandgevoel. Ook kun je er vanaf Zadar met de fiets komen. Als je in Preko aankomt is Kali het eerstvolgende dorp naar het zuiden (linksaf vanaf Preko).

'529771' door Ingedeklerk '529771' door Ingedeklerk

KroatiëKrka

Blauwgroene meren en.

Ingedeklerk

De meren van Krka zijn lieflijk en kleurrijk. Vooral op een mooie zonnige dag met een blauwe lucht is de kleur blauwgroen erg mooi in de meren en bij de watervallen. Je kunt om het meer lopen op veelal vlonders en begin mei was het niet zo druk dus dan is het genieten van de mooie uitzichten het klaterende water, de zingende vogels en kwakende kikkers. In het voorjaar bloeien er ook gele orchideeën.

'529723' door Ingedeklerk '529723' door Ingedeklerk

KroatiëKrka

Kikker in krka

Ingedeklerk

7 mei 2016, de kikkers brullen omdat ze op zoek zijn naar een partner. Een fantastisch geluid midden in de prachtige natuur vol watervallen en meren in het Krka gebied in Kroatie

'496912' door Ingedeklerk '496912' door Ingedeklerk

Vrouwen op het land..

Ingedeklerk

bij de kloosters van Awa waren we aan het fietsen. Hier kwamen we deze dames tegen die druk op het land aan het werk waren. Al om 8.00 uur 's-ochtends. En zelfs toen hadden ze al hoedjes op tegen de zon.

'493924' door Ingedeklerk '493924' door Ingedeklerk

Mooi meisje met...Tha

Ingedeklerk

Jonge verkoopster van beeldjes/armbanden die zeer goed Engels sprak. Ze had extra aandacht besteed aan de thanaka op haar gezicht. Dit is typisch Birmees. Thanaka is een gele verfstof die gemaakt wordt van de bast van de Thanaka-boom. Natuurlijk hebben we wel iets van haar gekocht, toen ze op aan de kade stond van een rivertje tussen Mandalay en Awa. Wij waren hier met de fiets en de fiets ging gewoon mee op een klein bootje.

'492946' door Ingedeklerk '492946' door Ingedeklerk

Beeldhouwer werkt aan

Ingedeklerk

Hippe beeldhouwer aan het werk met een geconcentreerde blik aan een mooi beeld, gewoon buiten op een drukke straat in Mandalay. Ik fietste er langs en stopte om dit moment te vangen.

'490214' door Ingedeklerk '490214' door Ingedeklerk

Lerende monnik

Ingedeklerk

Deze monnik gaven we een lift naar zijn klooster. Hij was zeer bescheiden en blij dat hij de 25 km niet hoefde te lopen. Hij had zijn leerboeken bij zich.

'488244' door Ingedeklerk '488244' door Ingedeklerk

Tempeldeur met hand..

Ingedeklerk

In een mooie sobere tempel in Noord-Thailand kwamen we bij een mooie poort. Deze poorten zijn vaak prachtig. Net toen ik een foto wou maken kwam er een hand tevoorschijn van een monnik die de deur opendeed. Ik heb de foto in het zwart-wit gemaakt.

'488063' door Ingedeklerk '488063' door Ingedeklerk

Zo maar een tempel in

Ingedeklerk

Deze tempel in Thailand was erg mooi van buiten. Zeker tegen de mooie blauwe lucht. We kwamen net uit een koeler berggebied en daalden neer in een plaatsje waar deze tempel stond. We hadden het heel warm, het was van 23 graden opeens wel 32 graden geworden. Toch moesten we even juist deze tempel bezoeken. De monniken waren nieuwsgierig want zoveel toeristen kwamen hier niet. Het is heerlijk om rond te dwalen in een tempel, helemaal als je de de serene rust voelt.

'487341' door Ingedeklerk '487341' door Ingedeklerk

Marktmeisjes aan het.

Ingedeklerk

In Mae Hong Song was markt en de vrouwen staan vaak de hele dag op de markt om bijvoorbeeld tassen en doeken te verkopen. Hun kinderen zijn er dan ook bij. Deze 2 meisjes waren buurmeisjes van 2 marktkraampjes en hadden veel lol met elkaar. Ze speelden met poppen en doeken en waren veel aan het kletsen.Toch gezellig als je een leeftijdsgenootje hebt waar je mee kunt spelen.

'486695' door Ingedeklerk '486695' door Ingedeklerk

Akker midden in het..

Ingedeklerk

In Noord-Thailand zijn we helemaal verdwaald met onze 4-wheel drive. We kwamen door prachtig oerwoud waar opeens ook koeien op akkers liepen. Waar wonen de mensen? we zagen geen huisjes. Ook op het pad kwamen we geen mens tegen. Het licht was prachtig in de namiddag. Het was wel de vraag of we uberhaupt weer in een dorpje kwamen voordat het donker was. Uiteindelijk was dat wel het geval en konden we ergens bij mensen in een klein dorpje overnachten. En hoefden we niet in de auto te slapen.

'486547' door Ingedeklerk '486547' door Ingedeklerk

Waterlelie in Mae Hon

Ingedeklerk

In Mae Hong Song vonden we een idyllisch oord met huisjes in een mooie tuin. Heerlijk om voor je huisje te zitten en een mooie tuin met heel veel bloemen. Ook zagen we hier doerians groeien en en veel mooie bloemen.Deze mooie waterlelie in stond, in een vijver waarin ook kikkers kwaakten dat het een lieve lust was.

'486399' door Ingedeklerk '486399' door Ingedeklerk

Familie-uitje met de.

Ingedeklerk

Deze familie is blij dat ze een brommer als vervoermiddel hebben. Met zijn drieën op de brommer kunnen ze overal komen. Het kindje en de mijnheer blootsvoets en de mevrouw heeft rubberlaarzen aan. Ook het kenmerkende van de kleding van de mevrouw in deze gebieden waar het vooral in de ochtend best fris kan zijn: dikke jas, traditionele rok en vaak blote voeten/slippers. We kwamen ze tegen op de weg In Noord-West Thailand tussen Mae Sariang en Chiang Mai.

'485997' door Ingedeklerk '485997' door Ingedeklerk

Monniken aan de wande

Ingedeklerk

Deze monniken troffen we terwijl ze naakt aan het baden waren in een waterval. In de buurt (20 km) van Mae Sariang, dat is N-O Thailand vlakbij de grens met Birma. Dit is een gebied waar geen toeristen komen en de monniken verwachten niemand bij hun waterval. Daar hebben we natuurlijk geen foto van gemaakt. Maar toen ze wegliepen op een pad door het bos heb ik wel een foto gemaakt. Mooie lichtval en kleuren.

'485858' door Ingedeklerk '485858' door Ingedeklerk

ThailandChiang Mai

Dwalen door...rijstve

Ingedeklerk

Rijdend met een eigen auto kwamen e op de mooiste plekken in Noord-Thailand. Zo ook bij deze rijstvelden ten noorden van Chiang Mai. We verdwaalden vaak maar dat is juist de charme van het reizen.Zo kom je op plekken waar het nog authentiek is en waar weinig toeristen komen.

'485749' door Ingedeklerk '485749' door Ingedeklerk

Lokale vrouw in...Noo

Ingedeklerk

Deze dame ontmoetten we vlakbij Soppong bovenop een berg.Ze liep met haar familie langs de weg en omdat we met eigen auto waren konden we even stoppen en een praatje maken. Ze heeft een prachtig hoofddeksel op in mooie kleuren.

'485673' door Ingedeklerk '485673' door Ingedeklerk

Jongetje aan het tai.

Ingedeklerk

Dit jongetje was aan het tai chi'en in een park in het Noord-Westen van Thailand in het plaatsje Mae Hong Song.Hij was samen met zijn oma en verder waren er veel ouderen bezig op het einde van de middag naast het meer in het geweldige plaatsje.

'483484' door Ingedeklerk '483484' door Ingedeklerk

Costa RicaNoord Costa Rica

Toekan in Tortuguero

Ingedeklerk

Het mooiste dier wat ik in Cost Rica tegenkwam is toch wel de Toekan. Met zijn mooie kleurige bek keek deze toekan mij aan in Tortuguero. Hij zat in een boom vlak boven me en bleef gelukkig even 2 minuten zitten zodat ik tijd had om een mooie foto te maken.

'462746' door Ingedeklerk '462746' door Ingedeklerk

Costa RicaWestkust Costa Rica

Luiaard met jong in..

Ingedeklerk

In het National Park Manuel Antonio te Costa Rica kwamen we een luiaard met jong tegen. Meestal hangen ze alleen in bomen en zie je ze niet veel bewegen. Maar deze luiaard was lekker kwiek en zijn jong staarde ons ook nieuwsgierig aan. Wat een heerlijke luie beesten!

'462543' door Ingedeklerk '462543' door Ingedeklerk

Costa RicaNoord Costa Rica

Groene kikker

Ingedeklerk

In de tuin van ons hotel in Torteguero kwamen we de mooiste kikker tegen. Een lokale mijnheer wees ons erop anders waren we er misschien wel aan voorbij gelopen. Wat zijn die kikkers in Costa Rica kleurig met hun groen en oranje/rood!