'1107306' door Yo-NL90 '1107306' door Yo-NL90

Singapore

Vlindertuin op Changi

Yo-NL90

Tijdens onze stop-over in Singapore op weg naar Nieuw Zeeland: op het vliegveld hier is het goed vertoeven. Er is een bioscoop, zwembad, en ook een vlindertuin waar ik deze foto heb gemaakt. Vanuit het vliegveld worden ook (gratis) stadstourtjes aangeboden als je een stop-over van minimaal een x aantal uur hebt, ook een aanrader dus!

'1106641' door Yo-NL90 '1106641' door Yo-NL90

BraziliëPantanal

Toekans in de...Panta

Yo-NL90

Tijdens onze reis door Brazilië, verbleven we 4 dagen in de Pantanal op een pousada. ‘S ochtends vroeg en tegen het einde van de middag deden we steeds een tour, van paardrijden tot kajakken tot een jeepsafari. We zagen ontzettend veel wildleven, van miereneters tot gordeldieren, capibara’s, kaaimannen en ga maar door. Voor ons was dit (samen met de Iguazu-watervallen) het hoogtepunt van de reis door Brazilië. We waren hier in september 2017

'1106453' door Yo-NL90 '1106453' door Yo-NL90

Canada

Grizzly’s spotten...v

Yo-NL90

Één van de hoogtepunten tijdens onze camperrondreis door Canada; vanuit Campbell River (Vancouver Island) met de boot naar Toba Inlet om Grizzly’s te spotten. We hebben er een aantal in actie gezien, waaronder dit moment.

'1106145' door Yo-NL90 '1106145' door Yo-NL90

Finland

Huskytocht in Fins...

Yo-NL90

Ons tofste moment in Fins Lapland afgelopen winter; op pad met de sledehonden. Een hele bijzondere ervaring. We hebben er 2x het noorderlicht gezien, sneeuwscooter gereden, onszelf ondergedompeld in een wak en ga zo maar door.

'1106144' door Yo-NL90 '1106144' door Yo-NL90

MexicoCancun

Isla Contoy, Mexico

Yo-NL90

Isla Contoy, een onbewoond eiland in de buurt van Cancun, Mexico. Een prachtig zandstrand en je kunt hier mooi wandelen. Er wonen geen mensen, maar wel oa leguanen.

'1106143' door Yo-NL90 '1106143' door Yo-NL90

Oostenrijk

Klammsee, Oostenrijk

Yo-NL90

Oostenrijk in de Zomer, zeker de moeite waard. Vanuit het dorpje Maria zalm gingen we richting Kaprun, en onderweg kwamen we dit meertje tegen. Er zijn in de omgeving zat mooie plekken, ook de Seisenbergklamm vonden we erg mooi.

'1106142' door Yo-NL90 '1106142' door Yo-NL90

Rusland

Parkje in Moskou,...R

Yo-NL90

Parkje in Moskou, Rusland. Hier valt zoveel meer te zien dan alleen het Rode Plein en het Kremlin. Wij combineerden het met 4 dagen Sint Petersburg, waar we met de nachttrein naartoe gingen.

'1106141' door Yo-NL90 '1106141' door Yo-NL90

Malediven

Ons eigen...privéstra

Yo-NL90

De ultieme bounty-ervaring; je eigen stukje stand (en wat voor een) op de Malediven. Het kost wat, maar dan heb je ook wat. We hebben hier gesnorkeld/gedoken tussen de reuzenmanta’s en walvishaaien.

'1106140' door Yo-NL90 '1106140' door Yo-NL90

Verenigde Arabische EmiratenAbu Dhabi

Sjeik Zayed-moskee In

Yo-NL90

Vanuit Dubai zijn we een dagje naar Abu Dhabi gegaan, waar we de Sjeik Zayed-moskee bezochten. Mooie architectuur, al ben je er zeker niet alleen. Wat een drukte.

'1106139' door Yo-NL90 '1106139' door Yo-NL90

Duitsland

Berchtesgaden NP,...D

Yo-NL90

Schoonheid is ook dichtbij te vinden, zoals hier in Duitsland. Helaas waren we niet de enigen, het is er druk bezocht (we waren er in het hoogseizoen, ook niet zo handig). Wel waanzinnig mooi.

'1106138' door Yo-NL90 '1106138' door Yo-NL90

Botswana

Olifant in Moremi gam

Yo-NL90

Één van mijn favorite kiekjes, deze olifant in Moremi Game Reserve in Botswana. We waren hier met een gids, en zijn de hele dag geen andere mensen tegengekomen. Wel zijn we een hoop dieren tegengekomen. Leeuwen(welpjes), hyena’s, echt van alles.

'1106137' door Yo-NL90 '1106137' door Yo-NL90

Aruba

Carnaval op Aruba

Yo-NL90

Zon, zee, strand en carnaval. Had het niet willen missen toen we op Aruba waren, wat een festijn. Een grote optocht met een hoop pracht en praal, en muziek!

'1106136' door Yo-NL90 '1106136' door Yo-NL90

Swaziland

Zonsondergang in...Sw

Yo-NL90

Tijdens onze rondreis door Zuif Afrika, zijn we een halve week in Swaziland (tegenwoordig eSwatini) gebleven. Hier hebben we deze zonsondergang mogen aanschouwen. We bezochten Mkhaya game reserve (dit was onze meest bijzondere overnachting ooit), en Malolotja. Swaziland is klein land, maar met werkelijk prachtige parken.

'1106133' door Yo-NL90 '1106133' door Yo-NL90

AustraliëQueensland

Hill inlet, Whitsunda

Yo-NL90

De Whitsunday eilanden in Australië zijn al waanzinnig om te bezoeken met de Catamaran, maar met een vliegtuigje langs de Hill Inlet vliegen was wel even the next level. Ook ging de vlucht over het Great Barrier Reef, en zagen we walvissen. We maakten de vlucht vanuit Airlie Beach.

'1106132' door Yo-NL90 '1106132' door Yo-NL90

Verenigde Staten

Antelope Canyon, USA

Yo-NL90

Antelope Canyon in Amerika. Je bent er niet de enige, maar het is een prachtige wandeling door de Canyon. Én je kunt me goed combineren met de Horseshoe Bend.

'1106131' door Yo-NL90 '1106131' door Yo-NL90

Zuid-Afrika

Pinguïns in Zuid...Af

Yo-NL90

In de buurt van Hermanus kwamen we deze pinguïns tegen op het strand. Geen prachtige achtergrond, maar wel veel minder toeristen dan bij bijv Boulders Beach in Kaapstad.

'1106130' door Yo-NL90 '1106130' door Yo-NL90

Nieuw-ZeelandKaikoura

Honderden dolfijnen..

Yo-NL90

Nog steeds onze mooiste reisbestemming; Nieuw Zeeland. Mijn mooiste ervaring hier is snorkelen tussen wilde dolfijnen (ze werden niet gevoerd en dergelijke), waarvan er op een gegeven moment honderden om ons heen zwommen. Waanzinnig.

'1106128' door Yo-NL90 '1106128' door Yo-NL90

ThailandKanchanaburi

Erawan watervallen,..

Yo-NL90

Één van de 7 niveaus van de Erawan watervallen, vlakbij Kanchanaburi. De hike langs de watervallen vonden wij, samen met een bezoek aan een opvang voor mishandelde olifanten in de buurt van Chiang Mai, het hoogtepunt van onze drieweekse rondreis door Noord- en Midden Thailand.

'1105876' door Yo-NL90 '1105876' door Yo-NL90

CanadaAlberta

Pyramid Lake (Jasper.

Yo-NL90

‘s Ochtends bij Pyramid Lake, in de Rocky Mountains. Waar mensen al gauw naar Maligne Lake gaan (met hordes toeristen), hadden wij hier het eilandje voor onszelf. 3. Gebaand pad, maar toch rustig