'518535' door Tiapeppelman '518535' door Tiapeppelman

ItaliëEmilia-Romagna

Uitzicht vanaf de...T

Tiapeppelman

Je moet er een hele klim op de smalle toren Torre degli Asinelli voor over hebben, maar dan krijg je ook een geweldig uitzicht over de stad Bologna! Rechts op de foto zie je de Basilicia di san Petronio, de belangrijkste basilica in de stad. Op de meest rechtse groene heuvel zie je Santuario di San Luca. Een hele klim van in totaal 666 bogen naar boven. Maar ook dit is een aanrader.

'518534' door Tiapeppelman '518534' door Tiapeppelman

ItaliëEmilia-Romagna

De bogen van Bologna

Tiapeppelman

Bologna is de stad van de bogen. Handig in zowel zomer (tegen de hitte) en in de winter (tegen de regen). Er zitten veel kleine winkeltjes onder de bogen. De hele stad is een aanrader, maar een paar dagen rondwandelen onder de bogen is een must.

'461847' door Tiapeppelman '461847' door Tiapeppelman

GriekenlandCorfu

Kasteelruine...Angelo

Tiapeppelman

We waren op Corfu bij het oude Angelocastro. Om hier te komen moet je eerst een stukje omhoog lopen via trappetjes. Eenmaal boven aangekomen liggen her en der oude ruïnes. Ons was de oude ruïne nog niet eens opgevallen tussen de bomen, totdat we op de heuvel er tegenover een restaurantje zagen. Het was even klimmen, maar dan heb je ook een geweldig uitzicht! Een geweldige plek om even in de schaduw met een koud drankje bij te komen van de hitte en de klim.

'461845' door Tiapeppelman '461845' door Tiapeppelman

ItaliëVenetië

Een van de vele...kan

Tiapeppelman

Ik stond hier op de bovenste etage van een museum. En dit was mijn uitzicht. Ik vond het typisch Venetië. kerken, bruggen, oude huizen, kanalen en een grote boot op de achtergrond.

'461844' door Tiapeppelman '461844' door Tiapeppelman

GriekenlandCorfu

Schiereiland bij...Af

Tiapeppelman

Deze foto is gemaakt in het plaatje Afionas op Corfu. Bovenop de heuvel ligt een restaurant waar je heerlijk kunt zitten en een heel mooi uitzicht hebt over dit schiereiland. Natuurlijk wilden ze ook naar beneden lopen. Tip voor het geval je er heen gaat: neem voldoende eten en drinken mee, want eenmaal beneden is er niets! En het is een hele klim naar boven. Maar de klim is het zeker waard. We vonden het hier geweldig. Lekker rustig, helder blauw en heerlijk zeewater.

'460216' door Tiapeppelman '460216' door Tiapeppelman

Nederlandse AntillenCuracao

De oude steiger op...

Tiapeppelman

Deze vogels gingen er mooi voor zitten op de restanten van de oude aanlegsteiger. Dit eiland is echt een aanrader als je op Curacao bent. Je kunt er met een bootje naar toe voeren en er een heerlijke dag doorbrengen. Je kunt er ook zwemmen met schildpadden (als je geluk hebt).

'460215' door Tiapeppelman '460215' door Tiapeppelman

Nederlandse AntillenCuracao

Een geweldig uitzicht

Tiapeppelman

Vanaf het strand van het eiland Klein Curacao had ik een geweldig uitzicht op de zee en de restanten van de oude steiger. Ook heb ik hier tussen de grote schildpadden kunnen zwemmen. Dit was echt geweldig! Je kunt nog naar de ruïne van de toren lopen, maar in mei was het er zo heet dat ik zoveel mogelijk in de schaduw ben gebleven.

'460126' door Tiapeppelman '460126' door Tiapeppelman

Ayuntamiento aan de..

Tiapeppelman

Dit gebouw is het stadhuis van Valencia. Ik ben wel eens in Nederlandse stadhuizen geweest, maar nooit heb ik zo'n mooie zaal gezien. Ook de trap die leidt tot deze zaal is prachtig! Het moet geen straf zijn om hier te werken.

'460125' door Tiapeppelman '460125' door Tiapeppelman

Keramiek museum...Val

Tiapeppelman

Ik heb het keramiek museum bezocht in Valencia. Niet zozeer voor de keramiek, maar meer voor de fantastisch ingerichte ruimtes! Het was allemaal 'over the top'. Je weet bijna niet waar je moet kijken, allemaal pracht en praal.

'460122' door Tiapeppelman '460122' door Tiapeppelman

Uitgestorven straat i

Tiapeppelman

De wijk Carmen is heerlijk om door te wandelen. Ik kwam er bijna niemand tegen. Het leek wel of het uitgestorven was. Ook de huizen zien er over het algemeen verlaten uit met heel veel graffiti ook. Het moet toch een hippe studentenwijk zijn. Ik heb hier de lekkerste tapas gegeten voor heel weinig geld. Voor 13 euro had ik een 3-gangen tapas lunch met een glas sangria en een koffie na. Dat ze het er voor kunnen kopen is onbegrijpelijk!

'460120' door Tiapeppelman '460120' door Tiapeppelman

SpanjeGran Canaria

De duinen in...Maspal

Tiapeppelman

Je waant je bijna in de woestijn als je door de duinen van Maspalomas loopt. Zolang je niet te ver vooruit kijkt, want dan zie je de zee natuurlijk. Het was geweldig om er doorheen te lopen. Het is verstandig dichte schoenen aan te trekken als je overdag en in de zomer gaat, het zand kan gloeiend heet worden.

'460118' door Tiapeppelman '460118' door Tiapeppelman

De koepel van de...Me

Tiapeppelman

In deze markthal in Valencia kun je je dagelijks inkopen doen vers fruit, groenten, maar ook vis en kaas. Het is ook heerlijk om rond te snuffelen tussen de kruiden en specerijen. Maar ik vond het ook zeer de moeite waard om eens naar het gebouw te kijken en dan naar boven om de koepel te bewonderen.

'460117' door Tiapeppelman '460117' door Tiapeppelman

Ciudad de las Artes y

Tiapeppelman

In april was ik in Valencia. Het is een van de mooiste steden die ik gezien heb. Ik ben een avond op pad geweest om avondfoto's te maken. Deze is gemaakt bij de Ciudad de las Artes y las Ciencias (stad van de kunst en wetenschap). Het was een prachtig gebouw om 's avonds te fotograferen. In daglicht is wel te zien dat de gebouwen wel toe zijn aan een likje verf.

'460011' door Tiapeppelman '460011' door Tiapeppelman

Een mistige dag in...

Tiapeppelman

Via het zuiden kwamen we met de bus aan in Tagana. Het was toen nog helder met een mooie blauwe lucht. Eenmaal daar aangekomen zijn we gaan lunchen en hebben we niet naar buiten gekeken. Een uur later kwamen we buiten en zag het er zo uit! Er waren ineens hoge golven en veel mist/bewolking. Na wat foto's weer richting zuiden vertrokken en aan de andere kant van de berg zag het er zonnig uit met een helder blauwe hemel.

'460009' door Tiapeppelman '460009' door Tiapeppelman

Een hele mooie...zons

Tiapeppelman

Op mijn allerlaatste avond in de zuidelijk gelegen plaats Costa Adeje, Tenerife, zag ik deze mooie zonsondergang. Bijna alle avonden hadden een vergelijkbare zonsondergang maar toen had ik helaas mijn camera niet bij me. Vooral de kleuren vond ik erg mooi.

'460007' door Tiapeppelman '460007' door Tiapeppelman

Playa del Teresitas,.

Tiapeppelman

Dit mooie opgespoten strand met goudgeel zand en mooie palmbomen ligt vlakbij de industriële hoofdstad Santa Cruz van Tenerife. Een hele (mooie) overgang van industriële haven naar een rustiek strand. Je hebt hier een mooi uitzicht op de kleine bootjes die net voor kust liggen.

'374649' door Tiapeppelman '374649' door Tiapeppelman

EgypteSharm el Sheikh

Opvliegende vogels in

Tiapeppelman

Ik was in de woestijn aan het wachten op de rest van de groep mensen om gezamenlijk met de bus te vertrekken naar de volgende bestemming toen de vogels ergens van schrokken en ze met z'n allen opvlogen. Dat moment heb ik gevangen in deze foto.