'1015868' door SBouwhuis '1015868' door SBouwhuis

Nieuw-ZeelandTongariro NP

Krater van Mount...Ru

SBouwhuis

De stratovulkaan Ruapehu ligt in het Tongariro National Park in Nieuw Zeeland. We stond op een camping vlak bij dit park. Op deze camping spraken we een andere Nederlandse toerist die tevens een alpinist is. Hij adviseerde ons om de volgende dag de stratovulkaan Ruapehu te beklimmen. Makkelijk was het niet, want er loopt niet een gewoon pad omhoog en we kregen nogal een bijzondere routeomschrijving, denk dat het iets is voor alpinisten, maar wij waren blij dat er nog een paar mensen de vulkaan op gingen (konden we die mooi volgen). Zij waren alleen behoorlijk wat beter voorbereid dan wij, maar goed, vol goede moed omhoog. Het eerste stuk gingen we met een soort skilift omhoog, daarna begon de wandeling. Een super mooie wandeling met mooie vergezichten. Hoe hoger we kwamen, hoe kouder het werd. Ook werd het steeds moeilijk, het was nogal klauteren omhoog en goed opletten dat we in de juiste richting liepen. Sommige gedeeltes moesten we door de sneeuw. Na een aantal uren omhoog wandelen, kwam we uiteindelijk bij deze geweldige krater. Alle moeite werd absoluut beloond! Wat bijzonder hoe dat water borrelt. Echt een aanrader om te doen wanneer je bij het Tongariro National Park bent.

'1015783' door SBouwhuis '1015783' door SBouwhuis

Costa RicaCahuita NP

Nieuwsgierige wasbeer

SBouwhuis

In Costa Rica leven veel wasberen. Sommigen zijn nogal brutaal en pakken alles uit je tas, wanneer ze hier de kans voor krijgen, anderen houden wat meer afstand en zijn nieuwsgierig. Zo ook deze wasbeer. Hij stak het pad over waar wij liepen en ging snel de boom in. Vanuit de boom ging hij ons in de gaten houden. Dit leverde een mooi kiekje op, hij keek recht in de lens!

'1015698' door SBouwhuis '1015698' door SBouwhuis

MaleisiëBako National Park

Neusaap in Borneo

SBouwhuis

Dit is de meest bijzondere aap die ik ooit heb gezien. Tijdens onze reis door Maleisië wilde ik perse een stukje Borneo mee pakken, in de hoop orang-oetans te zien en in het bijzonder, de neusaap. Om de neusaap te zien gingen we een dag naar Bako National Park. Na een tijdje daar te hebben rond gelopen, zagen we dan eindelijk een neusaap. Wat een bijzonder dier! Gelukkig hebben we meerdere neusapen mogen zien die dag.

'1013907' door SBouwhuis '1013907' door SBouwhuis

Costa Rica

Roodoog boomkikker in

SBouwhuis

In Costa Rica is zoveel wildlife te zien, maar ik had één grote wens en dat was de roodoog boomkikker. We waren 3 weken op rondreis door Costa Rica en na 1,5 week hadden we nog geen roodoog boomkikker gezien. Blijkt dat het toch niet zo makkelijk is om ze te spotten. Op een gegeven moment waren we aangekomen bij Tipi Jungla waar wij 3 nachten hebben overnacht. Geweldige locatie! Echt een aanrader. We waren de enige toeristen dus hadden alles voor ons zelf. Ze boden een soort kikker tour aan, waarbij we in het donker de jungle in trokken op zoek naar bijzondere kikkers. Veel mooie kikkers gezien, waaronder ook de glaskikker. Uiteindelijk zagen we hier gelukkig ook de roodoog boomkikker, wat was dat een mooi moment en wat een bijzonder mooi dier. Geweldige tour en erg blij dat ik deze foto daar heb kunnen maken.

'1013906' door SBouwhuis '1013906' door SBouwhuis

MaleisiëTaman Negara

Jungle van Maleisië

SBouwhuis

De jungle van Taman Negara in Maleisië. Het is het oudste regenwoud ter wereld en moet je echt naar toe wanneer je in Maleisië bent. Om er te komen stapten we in Kuala Temblin op een longtailboot die ons in 3 uur naar onze overnachtingsplek bracht, midden in de jungle. Niet de meest comfortabele reis, maar wel erg mooi. Je vaart al die tijd door de jungle en er valt veel te zien. In dit nationale park kun je mooi boottochten maken, je kunt zwemmen in de rivieren en mooie wandelingen maken. Ook wij hebben een boottocht gemaakt en deze foto laat zien hoe mooi het daar is.

'1013905' door SBouwhuis '1013905' door SBouwhuis

Verenigde StatenNew York

The Big Apple!

SBouwhuis

Wat is de skyline van New York toch prachtig! Ik kan hier wel duizenden foto's van maken. Toch vond ik dit de mooiste foto van onze stedentrip naar New York. Het was in maart 2017. De stedentrip begon met erg mooi weer, later werd het helaas kouder en ook wat regenachtiger. Maar daardoor kon ik wel deze mooie foto maken. 's Ochtends vroeg gingen we naar het vrijheidsbeeld en er hing een hele mooie mist boven het water. Het zag er bijna spookachtig uit. Toen de mist uiteindelijk wat weg trok, bleef het wat mysterieus, wat resulteerde in deze foto. Nog steeds erg blij mee!

'1013381' door SBouwhuis '1013381' door SBouwhuis

CanadaJasper NP

Prachtige natuur in..

SBouwhuis

Wauw wat was dit mooi! Vroeg in de ochtend rond Maligne Lake lopen in Jasper NP. Het was er nog erg rustig, bijna geen mensen en daardoor was het ook nog rustig op het meer. Doordat het nog zo rustig was, maakte ik nerveus steeds maar geluid tijdens de wandeling, want ik had niet zo veel zin om ineens oog in oog met een beer te staan. Ze geven niet voor niets aan dat je tijdens wandelingen geluid moet blijven maken, dit deed ik dus ook maar netjes. Na een poos te hebben gewandeld en het steeds drukker rond en op het meer begon te worden, zijn ook wij maar op de boot gestapt naar Spirit Island. Wat was daar ook mooi. Helaas dat we daar maar 15 min. de tijd hadden om rond te lopen en jammer dat het zo toeristisch was, maar ik had het niet willen missen! Je kunt maar via één weg bij Maligne Lake komen en die weg staat er om bekend dat je een grote kans hebt om wildlife te zien. Om die reden hebben we deze weg meerdere malen gereden. De eerste paar keren helaas zonder het zien van wildlife, maar de natuur is er prachtig. Later zagen we gelukkig wel wildlife, waaronder een moeder beer met 2 cubs! Super prachtig om te zien. Of te wel, een geweldige dag, in en rondom Maligne Lake.

'1002838' door SBouwhuis '1002838' door SBouwhuis

Costa RicaCahuita NP

Luiaards in Costa Ric

SBouwhuis

Tijdens onze drieweekse rondreis door Costa Rica zagen we steeds maar geen luiaard, behalve als een bolletje ''wol'' hoog in de bomen. Onze laatste verblijf plaats was Puerto Viejo de Talamanca. Vanuit daar gingen we een dag naar Cahuita NP. Daar zagen we eindelijk, van zeer dichtbij (hij hing letterlijk boven ons hoofd), een luiaard. Wat een super mooi en bijzonder beest om te zien.

'1002837' door SBouwhuis '1002837' door SBouwhuis

Zuid-AfrikaPort Elizabeth

Kudu in de ochtend

SBouwhuis

Vroege ochtend safari in Addo Elephant Park. We hadden al een aantal parken bezocht in Zuid Afrika, maar dit vonden we toch echt het mooiste park om door te rijden. Het was oktober en overal begonnen bloemen te bloeien.

'1002756' door SBouwhuis '1002756' door SBouwhuis

Costa RicaNP Corcovado

Scarlet Macaw

SBouwhuis

Vroeg in de ochtend een mooie wandeling gemaakt in de omgeving van Drake Bay, vlakbij Corcovade NP, want vroeg in de ochtend had je meeste kans om de Scarlet Macaws te zien. Hele wandeling geen één gezien, uiteindelijk maar terug gelopen richting ons hotel. We zaten lekker op het balkon wat te drinken, toen we ineens een groep Scarlet Macaws hoorden. Wij het hotel uit, zaten er in de boom naast het hotel, meerdere Scarlet Macaws. Hadden we dus niet zo ver hoeven te wandelen, vroeg in de ochtend..