VEELGESTELDE VRAGEN

Welkom bij de Columbus Community!
Een omgeving waar we allemaal een passie hebben voor reizen. Ons doel is om elkaar te inspireren; meer van de wereld te zien, weg van de massa. Je vindt er dan ook prachtige foto’s, unieke tips, meeslepende blogs en eerlijke reviews.

Maak gratis je Columbus Communityprofiel aan
Ben je nog geen Communitylid? Meld je hier aan*.
Je kiest zelf je gebruikersnaam en wachtwoord. Zodra je je hebt aangemeld, ben je ingelogd en kun je meteen aan de slag. Tevens krijg je een bevestigingsmail met je gegevens toegestuurd. (*Commerciele profielen zijn niet toegestaan en zullen verwijderd worden.)

Om jou een handje te helpen binnen onze community, hebben wij hieronder een aantal tips en spelregels op een rijtje gezet.
Zo kunnen we samen werken aan een waardevolle Columbus Community.

We zijn ontzettend benieuwd naar jouw reiservaringen, dus kom maar op met alle foto’s en verhalen.
Bij twijfel of vragen mag je altijd contact opnemen met de community host via communityhost@columbusmagazine.nl
Namens de hele redactie van Columbus Travel wensen we jou veel reisinspiratie en plezier toe!
 

Klik hieronder op de vragen, om het antwoord eronder te kunnen lezen.

PROFIEL

Je kunt je profiel te allen tijde aanpassen onder ‘Mijn Home’ via de button ‘Profiel wijzigen’.
Nee, dit is niet verplicht. Maar hoe vollediger het profiel, hoe beter de andere communityleden jou leren kennen. Daarnaast verdien je extra punten als je je profiel helemaal invult. Lees hieronder meer over onze puntentelling.
Jouw profiel kan door iedereen die onze website bezoekt, worden gezien. Uiteraard heb je helemaal zelf de regie in handen welke informatie je met ons deelt. 
Waarom zou je? Heb je ons zoveel te vertellen of te laten zien? Er zit gelukkig geen limiet aan het uploaden, dus ga lekker los op één account! Wij hebben genoeg plek voor foto’s en tips maar helaas niet voor meerdere accounts per persoon. Meerdere accounts per persoon kunnen zorgen voor dubbele content en dat willen wij juist vermijden. Hiermee houden wij onze database schoon, zodat het voor iedereen overzichtelijk blijft. 
Tot onze grote vreugde stroomt er dagelijks nieuwe content op onze community binnen. Wij vinden het daarin extra leuk om nieuwe gezichten te verwelkomen die iets hebben toe te voegen aan de bestaande content. Wil je de content die in de community wordt geüpload enkel bekijken, dan hoef je je niet per se aan te melden. Een overzicht van alle foto’s en tips, blogs & reviews zijn toegankelijk voor het grote publiek op onze website. Maar wil je ook je eigen foto’s en verhalen delen (dat maakt het toch nog leuker?!) meld je dan aan en wees lekker actief. Accounts zonder geüploade content en jarenlang niet actief zijn, zullen door ons verwijderd worden.

FOTO'S & TIPS

Er zijn twee manieren om foto’s met tips te uploaden:
~ Ga naar je profiel en klik op de button 'Upload foto'
~ Ga naar het land waar je foto is gemaakt en kies het tabblad 'Foto’s & tips'.
Kies hier 'Voeg een foto met tip toe'. De foto moet in het desbetreffende land zijn gemaakt.

1. Zoek via 'bladeren' naar je foto op de computer.
2. Selecteer het gebied waar de foto gemaakt is en om wat voor soort foto het gaat.
3. Vul een goede titel en onderschrift van minstens 25 woorden in. Geef een goede omschrijving van de locatie en/of het thema, zodat de zoekmachine je foto terug kan vinden. Dit is tevens je reis-tip! Het herhaaldelijk plaatsen van hetzelfde onderschrift bij verschillende foto's is niet toegestaan; vertel iets unieks over de desbetreffende bestemming op de foto. Foto's zonder onderschrift, met een identiek onderschrift of met een onderschrift dat geen betrekking heeft op de foto worden verwijderd, evenals foto's zonder een goede titel.
4. Klik op ‘Verzenden’. Je foto wordt nu geüpload en is terug te vinden op je profiel. Je kunt een nieuwe foto uploaden of verder gaan op de site. Let op! Upload niet te veel foto's in een keer. Ze verdwijnen dan snel in de massa en krijgen niet de aandacht die ze wellicht verdienen.

Let op! Upload niet te veel foto's in een keer. Ze verdwijnen dan snel in de massa en krijgen  niet de aandacht die ze wellicht verdienen.
Respect gaat boven alles in onze community. Respect voor elkaar, voor elkaars werk maar ook in je eigen werk. Het is aan ons om te laten zien hoe groot en mooi de wereld is. Doe dat dus op een smaakvolle manier, zodat je verhaal het grote publiek weet te raken. De onderstaande regels zijn er om te zorgen dat we met z’n allen werken aan een platform dat dient als inspiratiebron voor reisliefhebbers.

Herkomst

- Foto's zijn gemaakt tijdens je reis.
- Foto’s zijn gemaakt door jezelf. Hoe verleidelijk het ook is om foto’s van anderen te laten zien, delen onze communityleden alleen foto’s die zij zelf hebben gemaakt.
- Foto’s maken van een andere foto is niet toegestaan.

Tekst

- Foto’s mogen geen uitgebreide teksten bevatten.
- Foto’s met een copyrightregel mag dus, mits het geen afbreuk doet aan het beeld. Wil je je naam graag erbij vermelden. Dat mag uiteraard, plaats deze dan klein in de hoek van de foto.
- Foto’s met kaders of omlijningen zijn niet toegestaan.
- Foto’s hebben een passende, liefst pakkende titel
- Foto’s hebben een passend bijschrift over het beeld/moment: dit is je reistip!

Dubbele foto’s

- Foto’s lijken niet op elkaar: kies uit een serie altijd je beste foto. Soortgelijke foto’s en dubbele foto’s worden beoordeeld door de redactie.
- Foto’s bieden diversiteit: foto’s van dezelfde personen/dieren/omgeving zien we alleen graag als die foto een toegevoegde waarde heeft ten opzichte van de eerder geplaatste foto. Dit betekent dat er iets nieuws te zien moet zijn op de foto: een andere gezichtsuitdrukking, omgeving, pose of een ander perspectief. Het beeld vertelt dan feitelijk een ander verhaal dan de voorgaande foto.

Personen

- Foto’s reflecteren de natuur of cultuur van een land.
- Foto’s van toeristen, vrienden, familie, geliefden en jezelf mogen alleen als de personen niet direct herkenbaar zijn. Dit is het geval als ze bijvoorbeeld ver genoeg staan of in silhouet zijn geportretteerd.
- Foto’s vertonen geen geslachtsdelen.
- Foto’s vertonen geen overledenen.

Dieren

- Foto’s van dieren zijn gemaakt in hun natuurlijke habitat. Uitzonderingen: foto’s van dieren die gemigreerd zijn uit hun natuurlijke habitat en foto’s van dieren die niet of nauwelijks meer in het wild voorkomen en daar niet te fotograferen zijn, zoals orang-oetans en panda’s.
- Foto’s van dieren in gevangenschap, waaronder huisdieren en zwerfdieren, zien we liever niet. Heb je hier echter een goed argument voor, overleg het dan eerst even met de redactie via communityhost@columbusmagazine.nl.
Jazeker, maar er mogen géén elementen uit een foto worden ‘weggepoetst’ of juist meerdere foto’s in een foto worden weergegeven (collage). Mocht het nodig zijn, mag je een uitsnede maken van een foto. Daarnaast mogen er geen kaders om de foto's gezet worden.
Let op! Je mag een foto maar één keer plaatsen. Dit geldt dus ook voor een uitsnede van een foto die je al eerder hebt geplaatst.
Ja, dat mag. Zolang de url niet klikbaar is.
Dit mag je doorgeven via de knop 'Meld misbruik' onder de betreffende foto. De melding komt bij de redactie terecht.
Wij zullen het dan beoordelen.
Kan gebeuren, geen enkel probleem. Je kan dit op twee manieren oplossen. De snelste manier is om je foto zelf te verwijderen. Lukt dit niet, waarschijnlijk omdat je foto al gewaardeerd is, mag je het aan ons doorgeven via communityhost@columbusmagazine.nl.
Je tip moet jouw foto versterken en is daarmee de kers op de taart. Geef daarom zo exact mogelijk aan op welke stad, provincie of regio de tip betrekking heeft. Omschrijf kort en krachtig jouw indruk van het gebied en waarom andere communityleden hier absoluut heen moeten.

De kracht van een goede tip zit in de details. Een algemene tip als ‘Noorwegen is heel mooi om te fietsen’ geeft nog geen antwoord op de vraag waarom. Geef aan welke route in Noorwegen echt mooi is om te fietsen, geef de plaatsen aan waar je zeker naartoe moet gaan en maak je tip compleet door nuttige informatie te geven waarmee iemand die voor het eerst in Noorwegen gaat fietsen rekening kan houden.
Nee, onze communityleden delen alleen foto’s en tips van plekken waar zij zelf zijn geweest. Wij snappen dat het heel makkelijk is om een tip te delen die je in een tv-programma of tijdschrift hebt gezien, maar dat is niet geheel objectief, omdat je het niet zelf hebt ervaren. En bij ons gaat het juist om je eigen beleving. Dat maakt jouw tip persoonlijk en uniek!
Op de overzichtspagina van je foto's, onder het tabblad ‘Mijn Foto’s en Tips’, zie je onder elke foto een potloodje staan.
Als je hierop klikt, kom je op de pagina waar je de tekst van de foto kunt bewerken.
Een foto met tip kun je makkelijk zelf verwijderen, mits er nog geen reactie of waardering op is gegeven. Het verwijderen van een foto met tip doe je via het rode kruisje. Wanneer een foto met tip eenmaal gewaardeerd is of een reactie heeft gekregen, kan deze niet meer worden verwijderd worden. Dit heeft te maken met het aantal verdiende punten dat op je profiel wordt bijgeschreven.

Let op! Wij willen elk communitylid een podium geven om haar of zijn foto’s onder de aandacht te brengen. Wij stellen het daarom zeer op prijs als je een foto met tip slechts één keer uploadt om een natuurlijk verloop te creëren. Wees gerust, onze communityleden zijn zeer actief en je foto zal heus niet ongezien voorbijgaan.

CONTACT MET ANDERE COMMUNITYLEDEN

In het menubalk op onze website klik je onder ‘Community’ op ‘Communityleden’. Je komt dan op een pagina met een overzicht van alles communityleden, inclusief een zoekbalk ‘ Wie zoek je’. Als je hier de gebruikersnaam van het gewenste communitylid invult, kom je op de gewenste profielpagina terecht.
Wil jij ook naar de plek waar een communitylid een foto over heeft geüpload? Ben je super benieuwd met welke camera en instellingen een foto is gemaakt? Of heb je een andere reisvraag? Stuur dan gerust een berichtje naar het betreffende communitylid.
Dit kan op verschillende manieren:
- Een openbare reactie plaatsen onder een foto met tip of blog van een communitylid
- Een openbare reactie plaatsen op de profielpagina van een communitylid
- Een privébericht sturen naar een communitylid

Onder elke foto met tip, blog en profielpagina kun je een openbare reactie achterlaten in de weergegeven balk (onder alle reacties). Is je bericht helemaal zoals je het wil, klik dan op de button ‘Laat een reactie achter’, zodat je reactie wordt toegevoegd in het overzicht daarboven.

Om een privébericht te sturen ga je naar de profielpagina van de communitylid en klik je rechtsboven op het envelopje ‘Stuur een privébericht’. Zo simpel is het! En via 'Mijn inbox' op je profiel vind je al jouw berichten terug.
Op onze community steunen wij elkaars werk. Onder elke foto met tip en blog zie je drie icoontjes: duimpje (vind-ik-leuk), hartje (markeren als favoriet) en een gesprekswolk (reactie schrijven). Je kunt dus op verschillende manieren je waardering uitbrengen. Let wel op: je kunt eenmalig per foto met tip of blog een waardering geven. Ben je fan van het overall werk van een communitylid, dan kun je zijn/haar profiel ook markeren als favoriet. Als je klikt op de profielnaam van de communitylid vind je rechtsboven het hart-icoontje.
Ja. Iedereen heeft het recht om anoniem een waardering uit te brengen.
Dit houdt in dat men een waardering ‘Vind ik leuk’ geeft, zonder een reactie-tekst te plaatsen.

PUNTENTELLING

Als lid van onze Community spaar je punten waar je positie wordt bepaald.
Bekijk hier het totale overzicht met onze communityleden.


Het puntensysteem bestaat uit meerdere onderdelen:
- Het aantal ‘vind ik leuks' op je foto’s & tips
- Het aantal rode sterren dat je hebt gekregen van de redactie
- Het aantal keer bekeken van je foto’s en tips onder alle bezoekers van de website
- De dagelijkse activiteit binnen de community

Hoe hoger het aantal in de bovenstaande onderdelen, hoe hoger je score. Staar je echter niet blind op de cijfers, het is de creativiteit die wordt beloond.


Ja, je ontvangt extra punten als je je profiel (inclusief profielfoto) volledig invult. En vanuit de redactie delen we ook extra punten uit:

- Elke week worden de zogenaamde Toppers uitgekozen door de redactie in de volgende categorieën: Foto & Tip, Reisblog, Review, Communitylid en Nieuwkomer. Deze winnaars worden uitgelicht in het Community-nieuwskolom (aan de rechterzijde) en ontvangen ieder 1500 extra punten.

- Elke week deelt de redactie rode sterren/kroon uit aan de beste foto’s met tips die in diezelfde week zijn geüpload. Heb jij een rode ster/kroon, dan krijg je 500 punten van ons erbij. (een rode ster en kroon hebben dezelfde waarde)

- Elke nieuwe Columbus-editie geven wij een thema op waarin communityleden passende foto’s kunnen uploaden. Wie de mooiste foto binnen het thema plaatst, ontvangt 1500 extra punten. De nummers 2 t/m 10 ontvangen 750 extra punten.

- Alle foto's met tips, blogs en communityleden die onder de aandacht komen in ons Columbus Travel magazine ontvangen 3000 punten voor de publicatie. Foto's met tips krijgen bovendien een rode ster/kroon.
De punten worden eens in de 24 uur, 's nachts, herrekend.
Ja, maar alleen bij onsportief gedrag. Respect gaat boven alles in onze community. Respect voor elkaar, voor elkaars werk maar ook in je eigen werk. Onze regels zijn er om te zorgen dat we met z’n allen werken aan een platform dat dient als inspiratiebron voor reisliefhebbers. Hoewel we ook een puntensysteem hebben, is het niet de bedoeling daar volledig in op te gaan. Het doel is en blijft het delen en waarderen van prachtige reisfoto’s en -verhalen. Stop hier veel liefde en plezier in en dan volgen de waarderingen en de punten vanzelf.
Absoluut! We geven zoveel (verschillende) prijzen weg, dat je altijd kans maakt. Hoe lang je al lid bent van de Columbus Community, heeft geen invloed op je puntenaantal. Ook als je nieuw bent, kun je snel punten verdienen en stijgen in positie. Het enige dat je moet doen, is je persoonlijke profiel invullen en je beste foto’s met tips en verhalen uploaden. Vergeet ook niet waarderingen en/of reacties bij andere communityleden te plaatsen. Niet alleen voor de punten maar ook om elkaar te stimuleren. Daarnaast hebben we ook regelmatig wedstrijden waarbij je geen punten hoeft te verzamelen.

WEDSTRIJDEN

Ja, dat lees je goed. Als communitylid mag je meedoen aan speciale wedstrijden waarbij je elke maand prachtige prijzen kunt winnen. Voor een actueel overzicht ga je naar columbustravel.nl/wedstrijd. Hier vind je extra informatie, zoals de looptijd van de wedstrijden een uitgebreide beschrijving en de te winnen prijzen.
Na afloop van een wedstrijd wordt er persoonlijk vanuit de communityhost contact opgenomen met de winnaar. Reageert een winnaar niet binnen een week, dan zijn we helaas genoodzaakt om een andere winnaar uit te kiezen.

TECHNISCHE VRAGEN

Ben je je wachtwoord vergeten? Dit kan gebeuren. Klik hier en vul je gegevens in. Je ontvangt dan een mail waarmee je je wachtwoord opnieuw kunt instellen. Geen mail ontvangen? Kijk dan eens in je spamfilter en zorg ervoor dat @columbusmagazine.nl is toegevoegd aan je lijst met veilige afzenders.

Wil je je wachtwoord wijzigen? Ga dan naar ‘Home’ en ‘Profiel wijzigen’ en vul onder ‘Profielinstellingen’ een nieuw wachtwoord in.
Het kan zijn dat wij je foto hebben verwijderd. Dit doen wij echter alleen als de content niet past bij onze spelregels. Is jouw content verwijderd en wil je graag weten waarom, mag je ons altijd even mailen op communityhost@columbusmagazine.nl
Ja, dat kan. Mail je verzoek naar communityhost@columbusmagazine.nl.
Helemaal niets. Wij bewaren zorgvuldig jouw account, zodat je op een later moment altijd weer kunt inloggen om je reiservaringen met ons te delen.

PRIVACY

Nee. Wij delen je persoonlijke gegevens uiteraard niet met derden.
Wij zien de meest prachtige foto’s voorbij komen op onze community en zijn daar ontzettend trots op! Met veel liefde geven wij onze communityleden dan ook een extra podium. Zo kan het zijn dat je jouw foto’s terugziet in ons magazine of op onze website. Uiteraard vermelden wij daar altijd netjes een credit bij. Benieuwd of we jouw foto hebben ingezet? Houd ons in de gaten. Bonus: als we je foto publiceren in ons magazine, krijg je extra punten toebedeeld! Kijk voor mee info onder puntentelling.
Wij snappen dat je misschien niet vindbaar wil zijn door een zoekmachine. Is dit het geval, vul dan een alias in bij je profielnaam. Deze kun je aanpassen onder ‘Home’ bij ‘Profiel wijzigen’. Houd er rekening mee dat Google er gemiddeld twee weken over doet om een resultaat te verliezen. Wanneer je je naam verandert, kan het dus even duren voordat je niet meer zichtbaar bent.

OVERIGE VRAGEN

Mijn vraag staat hier niet bij. Wat nu?
Mail ons op communityhost@columbusmagazine.nl
Wij doen ons best om je binnen vijf werkdagen te beantwoorden.

Lees hier de algemene gebruikersvoorwaarden van New Skool Media. 
Lees hier de spelvoorwaarden van New Skool Media.