iPad helpt hotelconciërges  image
Merel25

iPad helpt hotelconciërges

Gasten van het Britse InterContinental London Park Lane hotel wordt de weg gewezen met de langverwachte iPad.

Conciërges van het hotel zullen de gasten vanaf volgende week voorzien van informatie over Londen. Routebeschrijvingen, lokale bezienswaardigheden, maar ook de reservering van een restaurant of theater in de stad is in mum van tijd geregeld.

Uitbreiding

Na Londen zal InterContinental het systeem gaan uitrollen in vier prestigieuze locaties, te weten New York Barclay, Buckhead Atlanta en Hong Kong Hotels. Of de andere 162 vestigingen van de keten gaan werken met de nieuwste uitvinding van Apple is nog niet bekend.

Geschikt

Intercontinental: 'De iPad is uitermate geschikt voor dagelijkse conciergetaken, zoals het geven van restaurantadvies, het maken van reserveringen en gasten helpen een locatie te vinden. De iPad verrijkt de functie van de concierge. We hebben er wel opgelet dat het stukje technologie niet het persoonlijke contact tussen de concierge en gasten aantast.'

Google Maps

Daarnaast is InterContinental bezig om de laatste en nieuwste versie van Google Maps te implementeren in het hotelsysteem. De Apple iPad is volgens het hotel een revolutionaire manier om deze nieuwste functies te presenteren aan hun gasten. Verwacht wordt dat deze proef navolging zal vinden bij andere hotelketens.


Volg Columbus Magazine via Twitter of via RSS.