Parijs, say fromage!
De Parijzenaren worden opgeroepen om hun onvriendelijke reputatie te verbeteren. Afgelopen week werd het Franse volk namelijk uitgeroepen tot de ergste toerist ter wereld. Om dit imago te verhelpen worden de Fransen aangespoord vaker te lachen.
Het toerisme in Frankrijk
heeft het tijdens de economische crisis zwaar te verduren. Het
bezoekersaantal van Parijs
is sinds vorig jaar met maar liefst 17% gedaald. De uitroep van
afgelopen week tot ergste toerist ter wereld komt de Parijzenaren
dan ook erg slecht uit. Het Parijse VVV heeft daarom een plan
opgesteld om het negatieve imago zo snel mogelijk op te
krikken.
Lach ambassadeurs
Het plan is een simpel verzoek aan de Parijzenaren om wat vaker te
lachen. Iedereen dient hieraan zijn steentje bij te dragen.
Professionals, gekozen vertegenwoordigers en de Fransen zelf worden
allemaal gevraagd een zonniger gezicht op te zetten. Ook zullen er
bij de populairste attracties stands komen te staan waar de toerist
verwelkomd wordt door zogenaamde
smile ambassadors.
Toeristische trekpleister
De
Franse
hoofdstad is het hele jaar door een toeristische trekpleister.
In de top-10 van vakantielanden staat
Frankrijk
bij Nederlanders al jaren op nummer 1. Ook Duitsers, Britten en
Belgen gaan graag naar
Frankrijk.
Door de economische crisis viert men echter vaker vakantie in eigen
land. Het toerismebureau hoopt toch met het vrolijke plan het groot
aantal bezoekers weer terug te krijgen.