Bangkok

Reisgids

Beste reistijd

Foto's

Praktisch

Bangkok image

8 weken Azie - de voorbereiding

Bangkok
Thailand
Ronderegt

8 weken Azie - de voorbereiding

14 februari 2014:
Zo de reistassen zijn ingepakt 12,5 en 15,5 kg, puntjes op de i zetten en dan met de trein naar Schiphol Airport.

13 februari 2014:
Morgen is het dan zover na alle voorbereidingen, nog even de laatse zaken inpakken, papieren controleren en dan is na de tussenstop op Dubai de eerste locatie Bangkok (Thailand) Het eerste deel zal worden afgelegd met een Boeing 777-300ER en in Dubai gaat het verder met een Airbus A380-800. Het globale reisschema is opgesteld maar erg afhankelijk van de situatie ter plaatse. Na enkele dagen Bangkok is de planning: Kanchanaburi en Nam Tok(River Kwai en Tiger Temple), dan vanuit Bangkok met de trein naar het noorden naar Chiang Mai (dit al of niet met een tussenstop in Phitsanulok) om vervolgens het noorden te verkennen en dan bij Chiang Khong de grens over te steken naar Houayxai in Laos.
In Laos gaan we proberen met de boot via de Mekong rivier in 2 dagen af te zakken naar Luang Prabang om vervolgens het binnenland in te gaan naar de vlakte van Phonsovan. Dan is er nog een blanco stuk wat afhankelijk is van de mogelijkheden, maar uiteindelijk is Hanoi in Vietnam het doel en daar ook enkele dagen te verblijven. In Vietnam gaat vanuit Hanoi naar Ho Chi Minh City (Saigon) een trein welke we zullen gebruiken om het land te verkennen en zullen zeker Hue, Nha Trang en Vung Tau aandoen om vervolgens in HCMC (Saigon) aan te komen. Vanuit hier zal ook de terugvlucht plaatsvinden.

12 januari 2014:
Afgelopen vrijdag de Vietnam visa op de Ambassade in Den Haag geregeld (kan op maandag, woensdag en vrijdag van 14.00 tot 17.00 uur), vooraf de formulieren ingevuld (kan ook in Den Haag) en dit samen met paspoort en pasfoto bij het loket ingeleverd. Loket ernaast betaald, kan alleen contant (77 euro per visum, single entry, 1 maand geldig vanaf aangegeven ingangsdatum) en binnen het uur stonden we weer buiten met de visa. Voor Thailand ligt het toch wat anders in ons geval, daar we niet binnen 30 dagen uit Thailand vliegen hebben we geen bewijs dat we binnen de maximale termijn het land gaan verlaten. Optie lijkt te zijn om een hotel te boeken in Laos binnen de 30 dagen visum periode van Thailand, dit gaan we regelen. Afgelopen week ook de inentingen laten controleren en advies ingewonnen over de huidige Malaria status van de landen, met uitzondering van Buiktyfus alle inentingen in orde. Voor Buiktyfus gevaccineerd en Malaria pillen (Malarone) voorgeschreven gekregen voor Laos. Weer een stukje voorbereiding afgerond.

17 december 2013:
Het begint meer en meer te leven en vorm te krijgen deze reis, lezen van reisreporter tips, blogs en het kijken van de foto's, verder is het inlezen d.m.v. reisgidsen begonnen. Het nieuwe paspoort is binnen en de vluchten zijn geboekt, heen van Amsterdam via Dubai naar Bangkok (Thailand) en 8 weken later terug vanuit Ho Chi Minh City (Vietnam) ook weer via Dubai terug naar Amsterdam, dit alles met Emirates airlines. Verdiept in de visa's: in Thailand, indien je niet langer dan 30 dagen (aankomst- en vertrekdag meegerekend) in Thailand verblijft en een retourticket hebt voor deze periode dan heb je voor een bezoek aan Thailand geen visum nodig. Heb je een enkele reis of een open ticket dan heb je altijd een visum nodig. Overigens moet je paspoort op het moment dat je Thailand inreist nog tenminste 6 maanden geldig zijn. Voor Laos lijkt het goed te doen om een visum bij de grens te regelen (pasfoto's niet vergeten en dollars!) dus dat is ons plan. Vietnam is goed vanuit Nederland te regelen, dus binnenkort even naar Den Haag.

05 december 2013:
8 weken reizen door Azie is een feit, toestemming van het werk om zoveel weken achtereen weg te mogen is gegeven. Het plan is om in Bangkok (Thailand) te starten dan naar het noorden naar Laos te reizen en vervolgens naar Vietnam (Hanoi) en dan naar het zuiden af te zakken naar onder andere Ho Chi Minh City. We hebben er veel zin in, nog 10 weken te gaan, veel lezen de komende tijd over de landen. Niet te veel organiseren is het streven en het locale vervoer gebruiken (vliegtuig / boot / trein / bus / taxi / fiets) het kan van alles worden ook misschien wel een olifant.

Foto's

1fcbf.png
1fcbf.png
Ronderegt
1fcbf.png
1fcbf.png
Ronderegt
ab673.jpg
ab673.jpg
Ronderegt
1fcbf.png
1fcbf.png
Ronderegt