10 hilarische vakantieklachten. Dit kán toch niet?! image

10 hilarische vakantieklachten. Dit kán toch niet?!

Van ‘het eten was te pikant in India’ tot ‘het strand was te zanderig’. Onze tenen gaan er spontaan krom van staan!


Vind jij het zand ook weleens te zanderig? (Foto: Salvador Martin Yeste, Unsplash)

1. Siësta in Mexico

‘Wat zijn ze lui, de winkeliers in Puerto Vallarta die in de namiddag sluiten. Ik moet vaak dingen kopen tijdens de siësta. Die zou moeten worden afgeschaft.’

2. Pikant eten in India

‘Tijdens mijn vakantie in Goa in India, was ik onthutst toen bleek dat haast elk restaurant curryschotels serveerde. Ik hou niet van pikant eten.’

3. Spaans in een Spaanstalig land

‘Er waren daar te veel Spaanse mensen. De receptionist sprak Spaans, het eten was Spaans. Niemand had ons verteld dat er daar zoveel buitenlanders zouden zijn.’

4. Vissen in het water

‘Niemand had ons gewaarschuwd dat er vissen in het water zouden zitten. De kinderen waren bang.’

5. Zand op het strand

‘Het strand was te zanderig. We moesten alles opruimen toen we in onze kamer terugkwamen.’

6. Strand uit de brochure

‘Het zand was niet zoals het zand in de brochure. Jullie brochure toont wit zand, maar het was eerder aan de gele kant.’

7. Topless zonnebaden op het strand

‘Ze zouden topless zonnebaden moeten verbieden op het strand. Mijn man, die gewoon wilde relaxen, vond het een vervelende afleiding.’

8. Badspullen in een waterpark

‘We boekten een excursie naar een waterpark maar niemand zei ons dat we onze eigen badpakken en handdoeken moesten meebrengen. We gingen er van uit dat die bij de prijs waren inbegrepen.’

9. Keuken in het appartement

‘Hoewel er volgens de brochure een volledig uitgeruste keuken was, vonden we nergens een eiersnijder.’

10. Zwanger op vakantie

‘Mijn verloofde en ik vroegen aparte bedden toen we boekten. Maar we kregen een kamer met een kingsize bed. We achten jullie nu verantwoordelijk en eisen een tegemoetkoming voor het feit dat ik zwanger werd. Dit zou niet gebeurd zijn mochten jullie ons de kamer gegeven hebben die we hadden geboekt.’

Bovenstaande klachten, die overigens het best smaken met een korrel zout, werden door reisorganisatie Thomas Cook en nieuwswebsite Upcoming opgerakeld uit de krochten van het wereldwijde web.