Verzeker een gratis stoelupgrade met deze 2 woorden
Getest en bewezen: met deze twee woorden – en één telefoontje – regel jij een GRATIS upgrade naar de eerste klas. Move over zakenreizigers en frequent flyers!
Een gratis stoelupgrade; dat wil jij toch óók?! (Foto: Omar Prestwich, Unsplash)
“Met deze tactiek heb ik met 100% van mijn pogingen een eersteklasstoel weten te bemachtigen,” schrijft de Britse journaliste en auteur Tilly Bagshawe, die regelmatig in de eerste klas op en neer vliegt tussen Groot-Brittannië en de VS.
Revenue Management
Bagshawe heeft twee woorden voor je: revenue management. Door middel van revenue management beslissen airlines hoeveel upgrades er mogen worden vrijgegeven door de reserveringsdienst. Hoe jij in aanmerking komt voor zo’n gratis upgrade? Door de klantendienst van de vliegmaatschappij te bellen en concreet te vragen: “Heeft revenue management al eersteklasstoelen vrijgegeven?”. Dat je de technische term gebruikt, toont aan dat je verstand van zaken hebt. En dit zorgt er volgens Bagshawe voor dat je méér kans maakt dan anders. Blijf proberen, ook als ze je in eerste instantie nee verkopen, tipt ze verder. Vraag in dat geval of ze het nog eens extra willen checken, of ze je willen doorverbinden met revenue management en of ze willen checken of er überhaupt stoelen vrijgegeven zijn (en waarom niet). De aanhouder wint, zegt Bagshawe. “Soms zeggen ze dan dat er toch een stoel voor jou is vrijgemaakt, soms bellen ze je er voor terug de volgende dag.” Alleen de grote airlines werken met revenue management. KLM heeft er zelfs een eigen afdeling voor.