Goedkoop een hotel boeken? 7 mazen in de wet image
Midasket

Goedkoop een hotel boeken? 7 mazen in de wet

In de hotelindustrie wordt om iedere euro gestreden. En dat gaat er niet altijd even proper aan toe. Op deze 7 manieren laat je je geen oor aannaaien en haal je het meeste uit jouw hotelboeking.



Er zijn talloze extra kosten die hotels liever voor je verborgen houden (Foto: Reisreporter vivelafem)



1. Boek een spiksplinternieuw hotel



Een kamer boeken in een net geopend hotel kan zo zijn voordelen hebben. In de beginfase is het voornamelijk bezig met het werven van nieuwe klanten. Grote kans dus dat je er een goede introductiedeal kunt scoren. 



2. Houd prijsverlagingen in de gaten



Ben je er nog niet helemaal uit waar je volgende reis heengaat? Houd dan in de gaten op welke locaties de prijzen dalen. Daarvoor kun je websites zoals kayak.nl inschakelen. Je krijgt een alert als een hotel, dat voldoet aan jouw eisen, in prijs omlaag gaat. 



3. Boek een 2-in-1 deal



Word jij ook doodgegooid met vliegticket + hotelovernachting-deals? Klik ze echter niet meteen weg; het kan je zomaar tientallen euro's opleveren. Maak desondanks geen overhaaste beslissing. Het is altijd goed om te checken wat een lós ticket en een lósse hotelreservering kosten. 



4. Haal het meeste uit je verblijf



Iets te vieren? Schroom dan niet om subtiel door te laten schemeren dat je er bent vanwege een speciale aangelegenheid, zoals je verjaardag of in het kader van je huwelijksreis. En wie weet? Misschien staat er wel een fles champagne op je te wachten in je kamer. 



5. Boek een businesshotel



Hotels die het voornamelijk van zakenreizigers moeten hebben zijn 's zomers en in weekenden onderbezet. Houd hun websites dan ook in de gaten voor aantrekkelijke aanbiedingen. 



6. Vraag naar een grotere kamer



Een vragend mens, is te helpen, zeggen wij altijd. Als jij intens gelukkig wordt van een groot raam met uitzicht, dan vráág je toch gewoon op een beleefde manier of er nog een kamer vrij is in de hoek van het gebouw. Immers, klant is koning ... 



7. Meld je met klachten



Je buren zijn luidruchtig of het licht in de badkamer werkt niet. Meld het! Ga echter niet met gebalde vuist tekeer bij de receptie, maar houd het vriendelijk. Communication is key.