Koenthal
Dagje uit naar het WK
Voor wie graag het WK in Zuid-Afrika wil meemaken, maar geen hotel meer kan vinden, is er dé oplossing: een retourticket voor één dag.
Er zijn namelijk nauwelijks nog hotelkamers beschikbaar voor de
periode van het WK en de hotels die wél nog beschikbaar zijn,
vragen de hoofdprijs voor een overnachting.
Loting
Sinds de loting op 4 december is de vraag naar hotels groter dan het aanbod. De voetbalbond FIFA heeft verschillende agenten aangewezen die het grootste gedeelte van de accomodaties hebben opgekocht. Tot en met begin 2010 krijgen zij de kans deze te verkopen aan supporters. Het gaat hierbij voornamelijk om complete reispakketten, inclusief vliegreis, verblijf en een ticket voor een wedstrijd.Fans
Fans die alleen een kamer willen boeken, omdat ze al een toegangsticket hebben, staan dus in de kou. Naast dat er meestal geen kamers meer beschikbaar zijn of dat eigenaren de hoofdprijs vragen, stellen ze ineens ook andere voorwaarden aan een verblijf. Gasten zijn bijvoorbeeld verplicht meteen vier nachten te blijven als ze een kamer willen boeken.Creatief
Reisorganisaties worden daardoor noodgedwongen steeds creatiever in oplossingen. Om fans toch nog een wedstrijd bij te laten wonen, zijn er chartervluchten ingezet. Hiermee vliegen supporters in één dag heen en weer naar Zuid-Afrika.'s Nachts vliegen
Het is de bedoeling dat fans 's nachts naar Zuid-Afrika toevliegen, zodat ze de hele dag in de speelstad kunnen spenderen en de wedstrijd kunnen bekijken. 's Avonds of 's nachts vliegen ze dan weer terug naar Nederland. Omdat er geen tijdsverschil is tussen de twee landen, zou het in principe geen probleem moeten zijn.Kaapstad
Voor supporters die naar Kaapstad moeten en gebruik maken van deze chartervluchten, zal het echter wél een slopende onderneming worden. De vlucht van Schiphol naar Kaapstad duurt ruim elf uur. Na de wedstrijd van het Nederlands Elftal zullen de fans meteen weer in het vliegtuig stappen voor de terugreis van bijna twaalf uur.Foto door: kevblack.reisreporter.nl
Volg Columbus Magazine via Twitter of via RSS.