Indiër in recordtijd de wereld over image
Nadine

Indiër in recordtijd de wereld over

In een zo kort mogelijke tijd ieder land op deze planeet bezoeken is een kostbare aangelegenheid. Maar je komt er wel mee in het Guinness Book of Records.

De wereldtour van de Indiase zakenman Kashi Samaddar (55) is in juli 2002 met een trip naar Nederland begonnen en in mei van dit jaar in Kosovo geëindigd. In zes jaar, tien maanden en zeven dagen heeft de man alle landen ter wereld aangedaan. Dat heeft hem 350.000 euro gekost. Om dit record te halen moest Kashi in ieder land voet aan de grond zetten en gebruik maken van openbaar vervoer. Het was niet toegestaan om wandelend een grens over te steken.

Bewijzen

Kashi wilde bewijzen dat het mogelijk is om met een Indiaas paspoort de wereld over te reizen. Daarnaast wilde hij achterhalen welke landen moeilijk doen bij het verlenen van toegang. Veruit het moeilijkste land bleek Moldavië, dat hem drie jaar en vele afwijzingen heeft gekost.

Kogels

Volgens de zakenman is het een wonder dat hij nog leeft. Het hotel waar hij in Kaboel overnachtte, werd een uur nadat hij was uitgecheckt opgeblazen. Daarnaast is Kashi in verschillende (burger)oorlogen terechtgekomen waar de kogels hem letterlijk om de oren vlogen. In Oost-Timor heeft hij het dagen zonder eten moeten uithouden. Toen hij het echt niet meer trok, heeft hij een paar honderd dollar voor een tros bananen moeten betalen.

Hotels

Opvallend is dat Kashi bijna geen foto’s heeft genomen. Toeristische attracties waren niet aan hem besteed, hij heeft zich voornamelijk opgehouden in hotels. Zo heeft hij bijvoorbeeld van Londen alleen een foto van een saai kantoor en is hij op de Cook eilanden slechts aan een tafel bij mensen thuis te zien.


Informatie

Voor wie zelf ook de kriebels krijgt en Kashi achterna wil reizen, heeft de Indiër ‘Travel, Tourism and Peace Initiative’ opgezet. Binnenkort zal er een website zijn, waar wordt uitgelegd hoe je in alle landen ter wereld door de douane komt.


Volg Columbus Magazine via Twitter of via RSS.