Ben.g.weber
Testino eert Rio in beeld
De internationaal gewaardeerde modefotograaf Mario Testino bundelt zijn beeldmateriaal over Rio de Janeiro in één boek.
Op deze manier eert de topfotograaf de 'sexy' stad
Rio de Janeiro. Zijn roots liggen oorspronkelijk in Peru,
maar desondanks verloor Testino zijn hart aan de Braziliaanse
hoofdstad.
Zwoele stad
Mario Testino was veertien jaar toen hij voor het eerst een bezoek bracht aan Rio. Vele bezoeken volgden daarna. Dit resulteerde in een gebundeld boek met daarin beeldmateriaal van de zwoele stad, dat hij heeft geschoten gedurende de afgelopen vijftien jaar.Seksuele Vrijheid
'De gemakkelijke sensualiteit, sexuele vrijheid en lust voor het leven hebben een diepe indruk op mij achtergelaten', aldus de topfotograaf.Woordgrapje
Testino kon het niet laten om van de titel van het boek een leuk woordgrapje te maken. Mario eindigt namelijk op Rio en hier maakte hij gebruik van in de titel van het boek. Het werk luidt namelijk 'MaRIO DE JANEIRO Testino'. Zijn relatie tot de modewereld blijft zichtbaar in het boek. Dit komt duidelijk naar voren door een bijdrage van Braziliaans topmodel Gisele Bündchen in het voorwoord.Inspiratiebron
Maar de grootste inspiratiebron voor Testino was het fotogenieke aspect van de stad en haar bewoners. Wanneer je door het boek bladert kom je ook de bekende bezienswaardigheden van de stad tegen, waaronder het beeld van Christus de Verlosser, de Suikerbroodberg van het iconische strand van Copacabana.Meertalig
Het boek telt maar liefst 200 pagina's en is zowel te verkrijgen in het Engels, Duits als Frans. Het pronkstuk van Testino wordt uitgegeven door Taschen. Deze uitgeverij heeft tevens het boek over Prinses Diana uitgegeven. Testino was de laatste fotograaf die de Engelse prinses mocht vastleggen in beeld.Mario
Mario werd beroemd met zijn coverfoto van Prinses Diana voor Vanity Fair in 1997. Zijn fotoreportage voor Gucci was tevens opvallend en opende alle deuren voor hem. Inmiddels behoren beroemdheden als Cindy Crawford, Kate Moss en Robbie Williams tot zijn klanten- en vriendenkring.Winnen
Het boek kost € 29,95 en is via Librero te bekijken én te bestellen. Maar je kunt het boek ook winnen!
Volg Columbus Magazine via Twitter of via RSS.