Wolkje
Slechtste hotelervaringen
Ook weleens in een bar slecht hotel terechtgekomen? Accommodatie is een van de belangrijkste zaken tijdens een vakantie, toch schort er vaak iets aan. Ongewenste gasten in de vorm van ongedierte is ergernis nummer 1. Dat blijkt uit een enquête naar slechtste hotelervaringen.
Uit een enquête van hotelprijsvergelijker Trivago blijkt dat een
hotelkamer lang niet altijd bevalt. Maar liefst 88 procent van de
4900 respondenten geeft aan een slechte hotelervaring te hebben.
Het onderzoek is gehouden onder reizigers uit Nederland,
Spanje, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Italië.
Ergernissen
Aanwezigheid van ongedierte staat met stip op nummer 1 van hotelergernissen. Zowel Nederlanders als de andere ondervraagde Europeanen geven dit aan. Nederlanders zeggen zich verder te ergeren aan zaken van vorige gasten die in de kamer achtergebleven zijn, lawaaiige buren of ander constant lawaai, en onacceptabel eten. Italianen, Spanjaarden en Engelsen voegen daar nog een niet functionerend of slecht sanitair aan toe.Tevreden
Nederlanders lijken, samen met de Fransen, toch het meest tevreden over hun hotelondervindingen; 22 procent van de Nederlanders en 23 procent van de Fransen geeft aan geen slechte hotelervaring te hebben. Voor de andere landen ligt dat percentage onder de 16 procent.Volg Columbus Magazine via Twitter of via RSS.