Betere informatie op sites image
Happynessie

Betere informatie op sites

Diverse luchtvaartmaatschappijen hebben de Europese Commissie beloofd hun website te verbeteren, na klachten over de misleidende informatie die op de sites worden vermeld. Dit werd donderdag bekend gemaakt.

Deze aankondiging kwam enkele uren voordat de EU-commissaris Kuneva de resultaten van het onderzoek naar onbetrouwbare sites bekend maakte.
KLM en Air France zijn enkele van de maatschappijen die hun websites zullen aanpassen. Zo zullen op de site volledige namen vermeld worden, zoals de luchthaven 'Brussel National', die op dit moment wordt aangegeven als 'Brussel'. Het doel is om de communicatie tussen de aanbieder en de klant beter en sneller te laten verlopen.

Misleiders
Onvolledige informatie heeft ook gevolgen voor de portemonnee. Grote misleiders zijn de reclames over vliegtickets die ons geen cent zullen kosten. Mensen worden in de verleiding gebracht door reizen aangeboden te krijgen voor slechts nul euro. Wat er niet bij wordt gezet, is dat de reiziger uiteindelijk honderden euro's kwijt is aan zaken als luchthavenbelasting en vliegtaks.

Actie
Sinds twee jaar probeert de Europese Commissie misleidende prijzen en oneerlijke praktijken op de websites van vliegtuigmaatschappijen tegen te gaan. "Mensen horen correcte informatie te ontvangen", aldus de EU-commissaris. In totaal zullen 38 bedrijven deze aanpassingen doorvoeren.

Foto door ingrover.reisreporter.nl