Luhrmann zet zich in voor Australie
Baz Luhrmann, bekend van films als Romeo & Juliet en het nieuwe succesvolle Australia, zet zijn talent nu in om zijn vaderland te promoten in de rest van de wereld.
Het idee voor de campagne, die door Tourism
Australia in verschillende landen uitgezet wordt, komt van Baz
Luhrmanns nieuwe bioscoopfilm Australia.
In deze film wordt het verhaal van een Engelse aristocrate (Nicole
Kidman) verteld, die naast avontuur en romantiek zichzelf in
Australië
hervindt en de echte waarden in het leven leert kennen.
Ware ik vinden
Dit thema werd voor de campagne gebruikt en is in twee korte films
in scène gezet. Ook hierbij gaat het om het thema transformatie.
Het geeft het verhaal weer van twee mensen, die gestresst en
gescheiden van hun dierbaren leven. In Australië
hervinden ze hun ware ik.
Walkabout
Het thema van de campagne Walkabout werd gekozen vanwege de
Australische betekenis: vakantie, tijd voor ontspanning, plezier,
ontdekkingen en hereniging met onze dierbaren en het hervinden van
onszelf.
Dat is onafscheidelijk verbonden met de cultuur en de
geloofsovertuiging van de Australische Aboriginals. Wie op een
walkabout gaat, laat de stress van het dagelijkse leven achter zich
en ontdekt opnieuw, wat belangrijk is in het leven.
Bekijk de campagnefilm
Lees
meer over de film Australia en win een droomreis!