'432310' door Fkroeze '432310' door Fkroeze

MaleisiëSepilok

Hagedisje

Fkroeze

Na een fantastische dag in de jungle van Borneo (orang oetans, neusapen, olifanten, en zoveel meer!), streken we - met een zeer welkom Tiger biertje - neer op de veranda van ons slaaphutje. Nog even mijmeren, dromen en napraten, tot opeens dit kleine diertje voor ons verscheen. Vanaf het blad van de varen keek ie ons minutenlang nieuwsgierig aan. Een mooie afsluiting van een geweldige dag!

'432279' door Fkroeze '432279' door Fkroeze

BoliviaUyuni

Flamingo's op de...ho

Fkroeze

Geen slechte plek om te lunchen, bij zo'n prachtig meer vol flamingo's! Kou, wind, nog een beetje misselijk van de hobbelige tocht, maar vooral: kleuren, sereniteit, genieten. Eigenlijk zou iedereen hier een keertje heen moeten..

'432273' door Fkroeze '432273' door Fkroeze

BraziliëIguazu

Toekan

Fkroeze

Ja, toe maar, mooie toekan, poseer maar voor ons! Adembenemend om dit beestje eens in het echt te zien! Het maakte ons bezoek aan de Iguazú watervallen helemaal af..

'432269' door Fkroeze '432269' door Fkroeze

BoliviaUyuni

Jongen met kruiwagen

Fkroeze

Na een lange, prachtige - maar ook hobbelige dag - rijden over de hoogvlakte van Bolivia, kwamen we aan in het dorpje waar we de nacht zouden doorbrengen. Dit vrolijke kind verwelkomde ons met zijn kruiwagen, en is ons tot het avondeten overal naartoe gevolgd. :)

'374000' door Fkroeze '374000' door Fkroeze

LaosLuang Prabang

Spelen aan de oever..

Fkroeze

Aan de modderige oever van de Mekong is er voor deze jongetjes genoeg plezier te beleven. Het had de dag ervoor flink geregend, dus lekker glibberen, glijden en heel erg vies worden in de bruine smurrie!

'373999' door Fkroeze '373999' door Fkroeze

IndonesiëLombok en Gili

Zonsopgang op Gili...

Fkroeze

Vanaf ons slaapplekje aan het strand, werden we 's ochtends vroeg gewekt door de prachtige kleuren van deze zonsopgang op Gili Meno. Het eiland was totaal verlaten, en met z'n tweetjes op het strand, nog diep in lakenzak gehuld, waren we eventjes gelukkiger dan gelukkig :)

'347703' door Fkroeze '347703' door Fkroeze

TanzaniaZanzibar eiland

Red Colobus

Fkroeze

Op Zanzibar gingen wij op zoek naar de red colobus, een apensoort die maar op weinig plekken voorkomt. Na een ochtend fietsen door de bossen, kruipen door het struikgewas en turend in de bomen, vonden we uiteindelijk dit exemplaar. Wie bekijkt nou wie? (later, toen we aan de kant van de weg stonden te wachten op een busje dat ons mee terug wilde nemen naar Stone Town, zagen we de aapjes opeens óveral verschijnen. De zoektocht was dus niet echt nodig geweest, maar toch een leuk avontuur.. ;))

'347681' door Fkroeze '347681' door Fkroeze

Boom in Masai Mara

Fkroeze

Tijdens het hobbelen over de uitgestrekte savanne van de Masai Mara, kom je af en toe een mooie boom tegen. Het was ook ongeveer hier dat het wiel van ons busje afbrak en we moesten wachten tot de Park Rangers ons kwamen redden, maar dat is slechts een klein en smeuiig detail.. ;)

'347676' door Fkroeze '347676' door Fkroeze

Olifantenbillen

Fkroeze

Na een kwartier ademloos naar een spelende olifantenfamilie te hebben gekeken (kleintjes die elkaar uitdagen met hun slurfjes, verstoppen in de bosjes, 'geknuffel' - voor zover je dat kan benoemen bij olifanten natuurlijk), besloten deze vier het voor gezien te houden. Zonder pardon keerden ze ons de billen toe en wandelden ze gedecideerd uit zicht.

'347286' door Fkroeze '347286' door Fkroeze

Zuid-AfrikaLimpopo

Schoolkantine

Fkroeze

Middagpauze bij de primary school in Mapuve. Moeders zitten al klaar bij het hek met hun zelfgemaakte lekkernijen. Kinderhanden wurmen zich door het gaas om wat 'rand' te geven en aan te wijzen wat ze willen. Een heerlijke aanvulling op de vele broodtrommeltjes met maispap.

'347280' door Fkroeze '347280' door Fkroeze

GuatemalaPanajachel

Lago Atitlán

Fkroeze

Tijdens onze boottocht over het Atitlán meer, kwamen we langs deze eenzame visser. Hoewel het een bewolkte dag was en er van de prachtige bergen niet heel veel te zien was, vonden we dit toch wel een mooi plaatje. (De tocht op zich was minder geslaagd: het varen was geweldig, maar de dorpjes die we bezochten moesten we in no-time door crossen, omdat de tijd zo beperkt was.. Zonde! Misschien nog eens terug om goed te doen?)

'347275' door Fkroeze '347275' door Fkroeze

MarokkoWestelijke Sahara

Sahara

Fkroeze

Deze Berber loodste onze groep door de woestijn. Onverwacht kwam dit aanbod op ons pad: slapen in de Sahara! Natuurlijk! Na een paar uur hobbelen op onze kamelen kwamen we aan bij een kamp, waar we heerlijk hebben gegeten en daarna onze lakentjes in het zand uitspreidden om onder de prachtige sterrenhemel richting dromenland te reizen..

'479456' door Fkroeze '479456' door Fkroeze

TanzaniaKilimanjaro

Marangu, wandelen...z

Fkroeze

Op reis door Kenia en Tanzania misten wij wat zelf-maak-avontuur. Overal waar we kwamen, verzekerden mensen ons dat we ECHT NIET op pad konden zonder gids, wegens gevaar in meerdere vormen (overvallers, verdwalen, wilde dieren, wat niet). Hoewel we het vaak wel konden begrijpen, waren we het hier, in Marangu aan de voet van de Kilimanjaro, wel even zat. Alle gidsen negerend zijn we met z'n tweeën de berg opgelopen, op zoek naar een waterval waar we van gehoord hadden. Het was GEWELDIG! Dwalend door het woud, langs kleine schooltjes, mooie huisjes, de vriendelijkste mensen.. Hoewel we er waarschijnlijk langer over hebben gedaan dan nodig was, hebben we de waterval uiteindelijk gevonden. (Hier en daar met handen en voeten de weg gevraagd.) Wauw, misschien nog wel mooier omdat we dit eindelijk weer eens zélf hadden gedaan. Niets engs of gevaarlijks aan, een absolute aanrader voor iedereen die in de buurt is.

'347258' door Fkroeze '347258' door Fkroeze

TanzaniaZanzibar eiland

Dhow

Fkroeze

Op de veerboot richting Dar es Salaam, net vertrokken vanaf Zanzibar, kwamen we, in het schitterende licht van de zon, deze dhow tegen. Wat een afscheid van dit heerlijke eiland!

'347255' door Fkroeze '347255' door Fkroeze

GuatemalaAntigua

Meisjes op de markt

Fkroeze

Op een druilerige dag op de markt in Antigua poseerden deze meisjes onbedoeld zó geweldig voor ons, daar konden we natuurlijk alleen maar een foto van maken!

'347253' door Fkroeze '347253' door Fkroeze

TanzaniaKilimanjaro

Vrouw verkoopt fruit.

Fkroeze

Onderweg van Lushoto naar Moshi zagen we deze vrouw langs de kant van de weg staan (nog in de Usambara Mountains). Zodra onze bus was gestopt, kwam ze, samen met twintig opeens opgedoken collega's, met haar fruit naar ons raam. 'Cheap, cheap!'

'347251' door Fkroeze '347251' door Fkroeze

IndiaVaranasi

Bij het water

Fkroeze

Geen geweldige hoek kunnen kiezen, maar toch een leuke Varanasi-foto. Vooral de koeien die lekker in de Ganges badderen op de achtergrond, vind ik (naast de vele mensen in het water) typerend voor het beeld aan de ghats.

'347232' door Fkroeze '347232' door Fkroeze

IndiaVaranasi

Bedelaar

Fkroeze

Deze man zat bij de ghats in het mystieke Varanasi. Hoewel het heel dubbel voelt om zo'n foto te maken, vonden we deze man te bijzonder om gewoon voorbij te lopen.. (Uiteraard hebben we hem ook wat gegeven.)

'347230' door Fkroeze '347230' door Fkroeze

GuatemalaChichicastenango

Markt in...Chichicast

Fkroeze

Bloemenvrouwtjes op de markt in Chichicastenango, in de zomer van 2010. Een drukte van belang, veel kleur, veel geur, wat een belevenis! (en verrassend weinig toeristen, maar dat was misschien toeval?)

'347227' door Fkroeze '347227' door Fkroeze

Leeuwinnen gaan op...

Fkroeze

Deze troep leeuwinnen (een stuk of twintig!) verschenen uit het niets en waren duidelijk op missie richting een groep buffels verderop. Helaas (helaashelaashelaas) moesten wij echt het park uit en konden we niet zien wat de afloop was, maar dit beeld was al spectaculair!