Agrotewal

Hitte teistert de woestijn, dik weggedoken onder een grote stapel palmbladeren wacht hij geduldig tot het afkoelt. Zijn zwarte kraaloogjes turen over het zand en zien hoe de zon daalt. Nog even dan ka... Lees meer

Ahh," mijn afgrijselijke kreet overstemt met gemak het aarzelende "oh,oh,oh." Ik weet niet wie er meer schrikt, de gesluierde gestalte die met een sneltreinvaart achteruit deinst, of ik zelf. Is het s... Lees meer

Elf weken lang afstand gehouden, zelfs geen handen geschud, maar op het moment van vertrek, vind ik troost in zijn sterke armen. Achmed, beheerder van het hotel Kanz Erremal en onze steun en toeverlaa... Lees meer

Erg Chebbi voor altijd in mijn hart, een thuisgevoel in tijden van Corona, is vooral heet erg heet in mei. Als de 2e hittegolf onze energie opslurpt en de zoveelste discussie hoog oploopt, valt het be... Lees meer

Tranen lopen over mijn wangen als de camper van Ina en Piet uit het zicht verdwijnt.De zon brandt genadeloos op mijn lijf, het is heet hier bij de duinen van Erg Chebbi. In mijn argeloosheid hebben we... Lees meer

Als de zoveelste zandstorm in 14 dagen om ons heen giert en mij dwingt om in de camper te blijven, pak ik mijn pen maar weer op.Wij zitten vast, noodgedwongen in Marokko. Een aantal factoren waaronder... Lees meer

Verbijsterd kijken we elkaar aan, we zijn onderweg naar het Noorden van Marokko als we bericht krijgen van een RR dat met onmiddellijke ingang alle veerboten uit de vaart zijn genomen. Ik kijk het na... Lees meer

Nu de reis met rasse schreden nadert, slaat mijn twijfel weer toe. Wat bezielt me om weer af te reizen naar verre landen, familie, kinderen en kleinkinderen achterlaten. En niet te vergeten vrienden e... Lees meer

Een walvissafari in Noorwegen, dat staat op mijn verlanglijstje en we zetten koers naar Andenes. Jammer genoeg is de dag dat wij rijden een feestdag, Parlementsdag op 17mei. Alles is gesloten ook het... Lees meer

“You have a problem, a big problem, I will come back with a translator. In the mean time you stay here,” met zijn wenkbrauwen gefronst en een donkere blik beent de douanier weg. De blik die mijn man m... Lees meer

Sneller dan verwacht zijn we in Servië, deze keer geen problemen bij de grens. We hebben nog even gekeken bij een NP in de buurt van Skopje, maar het was er erg druk, het meertje overstroomt en het st... Lees meer

Gisteren heel vroeg op pad om dochterlief af te zetten bij Schiphol. En wat een goede gelegenheid om weer eens naar de AWD te gaan. Vroeg in de morgen is het er rustig al is de kans op het zien van éé... Lees meer

De eerste reis naar Marokko was voor mij een ware cultuurschok en zeker de grote steden. Ik had veel gelezen over Marokko dus onvoorbereid was ik niet, maar toch. Na een paar weken komt onze jongste z... Lees meer

Na een maandenlange reis door Marokko zijn we op de terugweg aangekomen in Gibraleon, Spanje. Een schattig klein stadje met een heuse camperplek bij een brandweerkazerne. Hier kunnen we water tappen e... Lees meer

Op een mooie maandagmiddag in oktober lopen we door de drukke binnenstad. Niets te merken van een naseizoen. Praag is er precies zo druk als de zomers die ik me nog zo goed herinner. Het is bijzonder... Lees meer

Het is mistig en fris en de camping waar we een paar nachten hebben gebivakkeerd bij Moulay Bousselham loopt leeg. We doen rustig aan, tenslotte hebben we de tijd en we zijn niet van plan heel ver te... Lees meer

Zeeziek, nee hoor deze keer gelukkig niet. De reispillen helpen goed al trekt de wind aan tijdens de overtocht en regent het pijpenstelen. Eenmaal op Marokkaanse bodem, klaart het op en ondanks de dre... Lees meer

Vier jaar op rij ben ik in Erg Chebbi geweest. De woestijn heeft een onweerstaanbare aantrekkingskracht op mij. De eerste reis ben ik met heel veel pijn en moeite het hoge duin opgeklommen. Eerst een... Lees meer