Chiang Mai reisblogs

Deze morgen namen we om half elf de bus terug naar Chiang Mai. We zouden het nogmaals proberen, hopelijk in een betere guesthouse nu. De rit nam vier uur in beslag, de haarspeldbochten volgenden elkaa... Lees meer

Zoals gepland huurden we na het ontbijt elk een scooter. Na een lachwekkende start met ons potske op ons hoofd reden we de bergen in, naar de watervallen van Mo Paeng. De landschappen onderweg waren a... Lees meer

Vroeg opgestaan, ingepakt, ontbeten en richting bus terminal gereden. Een derde korte maar leuke ontmoeting aan het busstation met Alessandro verraste ons nogmaals. We bereidden ons voor op een 6 uur... Lees meer

Het is een leuk vluchtje van een uur van Luang Prabang naar Chiang Mai in een klein propeller vliegtuigje. Nadat we in gecheckt zijn in het hotel gaan we de buurt verkennen en belanden in een leuk re... Lees meer

Doi Saket, Landelijk, rijstvelden met bergen in de achtergrond, dat is Doi Saket. Het dorp ligt 25 km vanaf Chiang Mai city. Veel valt er niet te beleven, maar er is een prachtig tempelcomplex dat... Lees meer

In de tuin hangt een oude, niet meer in gebruik zijnde, vogel kooi. De vogel die er in woonde heeft jaren lang prachtig gefloten, maar is op een dag uitgebroken. Een paar weken geleden heeft een duifj... Lees meer

Twee weken in Nederland voor familie bezoek en dan toch weer Thaise vooroordelen tegenkomen. Zo zat ik in een restaurant van V&D, La Place met een tafeltje naast mij 2 vrouwen en een man. Een vrouw me... Lees meer

Van die Thaise dingen: Gingen we gisteren naar een massagesalon, nemen we 3 bedden in beslag. Een voor Yui, een voor mij en in het midden Robin, die rustig een YouTube kinder-cartoon kijkt. Komt er ee... Lees meer

Soms heb ik naast veel culturele activiteiten, gewoon wat behoefte aan leuke ontspanning. Onderweg kregen we de tip om, wanneer het weer echt heel slecht was en het gewoon ook leuk is, je naar het mu... Lees meer

Loy Krathong . Het festival wordt gevierd in Thailand en omliggende landen. Het festival begint in de avond als er een volle maan is (en vaak ook de avond ervoor en er na). Mensen gaan dan naar de o... Lees meer