Niokolo-Koba NP foto's & tips

'460691' door carolienduistermaat '460691' door carolienduistermaat

Zonsopkomst

carolienduistermaat

In het Park National de Niokolo Koba verbleven we 2 nachten in het Hotel Simenti aan de Gambia-rivier. Het hotel op zich was niet heel bijzonder maar de ligging was geweldig. Vanuit het hotel hebben we een paar tochten gemaakt over de Gambia-rivier en een safari door het Niokolo Koba park. Tijdens het ontbijt werden we getrakteerd op deze zonsopkomst.

'509913' door carolienduistermaat '509913' door carolienduistermaat

Stilleven in Niokolo.

carolienduistermaat

In het Park National de Niokolo Koba verbleven we 2 nachten in het Hotel Simenti aan de Gambia-rivier. Vanuit het hotel hebben we een paar tochten gemaakt over de Gambia-rivier en een safari door het Niokolo Koba park. Tijdens onze rit door het park kwamen we langs een paar huisjes, van een dorp was eigenlijk nauwelijks sprake. Het had voor mij wel iets van een stilleven, behalve natuurlijk het meisje dat omkeek om te zien wat daar toch allemaal langskwam.

'463040' door carolienduistermaat '463040' door carolienduistermaat

Senegalese beauty

carolienduistermaat

Bij de ingang van het Niokolo Koba Park veroorzaakten we natuurlijk weer een mooi oploopje toen we daar even moesten wachten. Waar die kinderen allemaal ineens vandaan kwamen was me een raadsel, maar natuurlijk leuk om even foto's te maken. Ik vond dit wel een heel mooi meisje.

'458476' door carolienduistermaat '458476' door carolienduistermaat

Senegalees

carolienduistermaat

Na een bezoek aan een dorpje in Senegal kwam ik deze man tegen met zn markante kop. Op de marktjes die we bezochten bleek toch vaak dat de mensen het niet op prijs stelden gefotografeerd te worden, maar op het platteland was het geen probleem. Zo ook deze man, hij nam er de tijd voor en vond het resultaat ook geweldig.

'483121' door carolienduistermaat '483121' door carolienduistermaat

Senegalese schone

carolienduistermaat

Tijdens ons bezoek aan een Senegalees dorp volop mooie koppies om te fotograferen. Enige tijd geleden had ik deze foto al klaar staan om te uploaden toen bleek dat RR-er Photofreak een foto van dezelfde dame had geplaatst.

'461351' door carolienduistermaat '461351' door carolienduistermaat

Droppie

'509391' door carolienduistermaat '509391' door carolienduistermaat

Beetje verlegen

carolienduistermaat

Tijdens een bezoek aan een familie in Senegal liep het hele dorp natuurlijk uit. We hadden vooraf inkopen gedaan en van alles bij ons, zoals rijst, suiker, thee enz. Het leukste om te fotograferen zijn dan de kleintjes, die geen flauw idee hebben wat er aan de hand is en gewoon zichzelf zijn. Dit meisje was iets ouder en vond het eigenlijk allemaal wel spannend en leuk, maar was toch ook wel een beetje verlegen.

'483822' door carolienduistermaat '483822' door carolienduistermaat

Peuter Niokolo Koba

carolienduistermaat

Bij de ingang van het Niokolo Koba Park veroorzaakten we natuurlijk weer een mooi oploopje toen we daar even moesten wachten. Waar die kinderen allemaal ineens vandaan kwamen was me een raadsel, maar natuurlijk leuk om even foto's te maken. Deze kleine hield zich een beetje afzijdig van het feestgewoel en vermaakte zich prima in zn uppie.

'511724' door carolienduistermaat '511724' door carolienduistermaat

Mooi ingevlochten...k

carolienduistermaat

In Senegal hebben we een bezoek gebracht aan een familie in een klein dorpje; uiteraard hadden we van alles meegebracht (hoofdzakelijk levensmiddelen) en was het hele dorp uitgelopen. Alles was er echt behoorlijk basic. Zo was er achter een paar hutjes een buitendouche gemonteerd, die bestond uit een gieter die aan een paal was bevestigd. De w.c. was een gat in de grond waar, na gebruik, een steen overheen werd gelegd. Ik denk niet dat wij het lang vol zouden houden in zo'n dorpje. Toen ik mn foto's terugzag kwam ik verschillende meisjes en jonge vrouwen tegen met zo'n ingevlecht kapsel. Misschien was één van de inwoners wel kapster.

'492573' door carolienduistermaat '492573' door carolienduistermaat

Gambia rivier

carolienduistermaat

In het Park National de Niokolo Koba verbleven we 2 nachten in het Hotel Simenti aan de Gambia-rivier. Het hotel op zich was niet heel bijzonder maar de ligging was geweldig. Vanuit het hotel hebben we een paar tochten gemaakt over de Gambia-rivier en een safari door het Niokolo Koba park. Deze foto is vroeg in de ochtend genomen met boven de bomen nog een beetje ochtendnevel.

'454673' door carolienduistermaat '454673' door carolienduistermaat

Senegalees dorpje

carolienduistermaat

In Senegal hebben we een bezoek gebracht aan een dorpje. Nu ik mijn foto zo bekijk vind ik het er wel idyllisch uitzien. Alles was er echter behoorlijk basic. Zo was er achter een paar hutjes een buitendouche gemonteerd, die bestond uit een gieter die aan een paal was bevestigd. De w.c. was een gat in de grond waar iets overheen werd gelegd. Ik denk niet dat wij het lang vol zouden houden in zo'n dorpje.

'455207' door jhhuijs '455207' door jhhuijs

Blauw gele hagedis

jhhuijs

We zitten met het vakantiegroepje gezellig aan het ontbijt als ik over het muurtje deze hagedis zie lopen. Gelukkig ligt het toestel naast me en kan ik hem op de foto zetten.

'485636' door carolienduistermaat '485636' door carolienduistermaat

Ragebolletje

carolienduistermaat

Bij de ingang van het Niokolo Koba Park veroorzaakten we natuurlijk weer een mooi oploopje toen we daar even moesten wachten. Waar die kinderen allemaal ineens vandaan kwamen was me een raadsel, maar natuurlijk leuk om even foto's te maken. Deze kleine ragebol gaf me nog even een duimpje toen ik de foto maakte.

'449376' door jhhuijs '449376' door jhhuijs

Aapjes kijken

jhhuijs

Op veel plaatsen tijdens onze rondreis hadden de apen het voor het zeggen. In gebieden waar apen leven zetten ze wat rondavels neer en er is weer een toeristische plek voor te overnachten. Toch laten de apen zich niet verdringen en gaan vaak gewoon tussen de toeristen door hun eigen gang. Alleen door met stokken op de grond of tafel te slaan kiezen ze het hazenpad.

'449765' door jhhuijs '449765' door jhhuijs

Gevochten??

jhhuijs

Als we in een open jeep met de ranger een tocht gaan maken hopen we toch wat meer te zien dan een hert. We komen een jakhals tegen maar op een gegeven moment staan deze 2 wilde honden ons op het pad op te wachten. De voorste ziet er gehavend uit. Hij zal wel verschilende vechtpartijen achter de rug hebben.

'448551' door jhhuijs '448551' door jhhuijs

Ochtendbegroeting

jhhuijs

We overnachten in de rondavels van het Sementi hotel. Het hotel en restaurant zijn aan renovatie toe. De rondavels zijn leuk. Als we ,s morgens vroeg de deur openmaken worden we begroet door dit wild zwijn en zijn jongen. Echt dicht in de buurt durven we niet te komen maar toch zo dichtbij dat we een leuke foto kunnen maken. Met nog een truckrit voor de boeg door het park kan onze dag al niet meer stuk.

'448673' door jhhuijs '448673' door jhhuijs

Ranger

jhhuijs

In het Niokolo Koba nationaal park gaan we een boottocht maken met een ranger. Als we de boot naderen heb ik mijn twijfels of we hier niet mee zinken, maar de ranger garandeert ons dat dit niet het geval is. Hij is gekleed in mooie schutkleuren en een grote hoed. Een man die interessant kan vertellen

'450958' door jhhuijs '450958' door jhhuijs

Aalscholver??

jhhuijs

Volgens mijn man is het een aalscholver. Ik zou het niet weten omdat ik dacht dat deze vogel niet zo'n lange nek had. Het was wel een van de weinige vogels die we tijdens de boottocht konden spotten