Ngorongoro krater

De grootste onafgebroken, ingestorte vulkaan ter wereld is de Ngorongoro krater. Deze krater weerspiegelt de diversiteit van de natuur in Ngorongoro krater. De wanden van de krater lopen, tot ongeveer zeshonderd meter vanaf de bodem, steil omhoog. Geschat wordt dat er zo’n 30.000 dieren in de krater leven; het is een van de dichtst bevolkte wildgebieden wereldwijd. Onder andere zwarte neushoorns, zebra’s, gnoes, leeuwen, jachtluipaarden, nijlpaarden en giraffen hebben hier hun thuis. Een groot moerasgebied en een sodameer worden gevoed door riviertjes en bronnen. De rest van de omgeving varieert van droog, open grasland tot struikgewaszones en dicht loofbos.

Informatie over Ngorongoro krater

Beste foto's & tips van Ngorongoro krater

'483816' door andresenmarianne '483816' door andresenmarianne

Kudde olifanten

andresenmarianne

Dit is de grootste kudde oude olifanten die er ooit in de Gorongoro krater is geweesd, We hadden er van gehoord toen we een Masai dorp bezochten.De volgende dag zijn we er naar toe gegaan we hebben er een nacht geslapen en om 6 uur in de morgen zijn we naar binnen gegaan.En dit was onze beloning

'485507' door wisseschout '485507' door wisseschout

Ruzie om een leeuw

wisseschout

Tijdens een excursie door de krater waren we verrast door de hoeveelheid dieren. Toch riep deze krater heel gemengde gevoelend op. Het was n.l het laatste wat we deden in Tanzania. Hiervoor hadden we met een grote truck een hele reis afgelegd door Tanzania en soms al het wild voor onszelf gehad o.a in het N>P van Katavi, waar nog bijna niemand komt. Daar zagen we o.a grote groepen leeuwen, waar we ongestoord [ zelfs zonder een gids] uren van genoten. In de krater echter werd een leeuw gespot en binnen no time waren we omringt door ontelbare jeeps en gillende mensen. Ruzie ontstond wie waar en wanneer mocht staan met de jeep. We zijn gauw weggegaan, al was dat nog niet eenvoudig omdat we er klem tussen stonden.

'485519' door vulture1960 '485519' door vulture1960

Wildebeesten in de...

vulture1960

De Ngorongoro krater is een bezoekje zeker waard. Je daalt aan de ene kant af in een speciale truck. Je rijd een grote ronde. Er is ook nog een oase. Wij hebben er gepicknickt, En je rijd er aan de andere kant weer uit. Toen wij er waren was het er bloedje heet. We zagen een groepje van 6 of 7 leeuwen jagen op de wilde beesten. Maar die hadden het door. Toen keerde de rust in de Leeuwen genoten van de zon. En de wildebeesten namen ook even pauze.

Kaart van Ngorongoro krater en omgeving

Laatste Ngorongoro krater artikelen

Blog van de week: Heibel in de Ngorongoro krater

Elke week kiest Columbus Travel de blog van de week uit de blogberichten van onze community. Deze week duikt Reisreporter pkoelewijn het verleden in en vertelt over een enthousiaste reisfotograaf en de bijbehorende frustraties.